ویژه برنامه‌ی روز بزرگداشت حکیم فردوسی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

پریسا سیمین‌مهر(نقال و روایت‌گر شاهنامه) مهمان اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان و دانش آموزان زاهدان در ویژه برنامه‌ی روز بزرگداشت حکیم فردوسی بود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه‌ی روز بزرگداشت حکیم فردوسی در کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این ویژه برنامه، که با حضور مسئولان، خبرنگاران، همکاران، اعضای مراکز و دانش آموزان همراه بود، مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به حاضران، فرارسیدن روز بزرگداشت فردوسی را به آنان تبریک گفت.

معصومه هادی سپس خطاب به مهمانان کودک و نوجوان خود گفت: هر کشوری پیشینه و فرهنگی دارد که به واسطه‌ی آن شناخته می‌شود و ما نیز ماندگاری بخش مهمی از فرهنگ خود را مدیون زبان فارسی هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: زبان فارسی سامان‌بخش هویت ما ایرانیان است و فردوسی با تلاش بسیاری که انجام داد، جان تازه‌ای به آن بخشید و کتاب ارزشمند شاهنامه را برای ما به یادگار گذاشت.

آشنایی با اقلیم، اصالت سرزمین و تقویت عزت نفس از جمله اهداف برگراری این ویژه برنامه بود که هادی به آن اشاره کرد و از کودکان و نوجوانان خواست برای زنده نگه داشتن این میراث کهن تلاش کنند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به مضمون‌های شاهنامه گفت: همان‌گونه که فردوسی بزرگ در قالب قصه‌های زیبا پیروزی نیکی بر بدی را برای ما بیان کرده، پس پیام او را بشنویم که می‌گوید: «بیا تا جهان را به بد نسپریم» و این نکته‌ی مهم را در زندگی خود به کار ببریم.

پس از سخنان مدیرکل کانون، دو عضو کودک مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی سه زاهدان خوان اول شاهنامه را برای حاضران نقالی کردند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

بخش پایانی این ویژه برنامه به اجرای نقالی پریسا سیمین‌مهر اختصاص داشت، وی که کارشناس تاریخ و ادبیات فارسی است شاهنامه خوانی را از سال 1380 آغاز کرده و هم اکنون نیز دوره‌های نقالی، قصه گویی و روایت‌گری را برای مشتاقان فرهنگ و ادب فارسی برگزار می‌کند.

سیمین‌مهر در این ویژه برنامه تولد زال، رها شدن وی در کوه و نگه‌داری سیمرغ از او تا ابتدای تولد رستم را برای حاضران روایت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =