هم‌افزایی فرهنگی را افزایش دهیم

مدیرکل کانون گیلان درنشست مشترک با همکاران استان اردبیل بر ضرورت‌ هم‌افزایی فرهنگی و هم‌گرایی درمسیر توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان تاکیدکرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان استان گیلان، اسفندیارضیائی طی این نشست مشترک که در کانون بندرانزلی صورت‌گرفت، اهمیت تبادل تجربه و لزوم افزایش گستره‌ی همکاری‌ها، به ویژه درمیان استان‌های همسایه را مورد توجه قرارداد و بر ضرورت‌ ادامه‌یافتن چنین برنامه‌هایی تاکیدکرد.

وی هم‌چنین با ابرازخرسندی از حضور همکاران کانون  استان اردبیل درگیلان گفت: دوستی‌ و صمیمت‌ها مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و تلاش برای برطرف‌سازی دل‌نگرانی‌های حوزه‌ی فرهنگ، نیازمند هم‌گرایی افزون‌تر در مجموعه‌های کانون پرورش فکری است.

این مدیر فرهنگی درادامه با بیان این‌که مربیان کانون تزریق کننده سلامت روحی به جامعه‌هستند، تصریح‌کرد: همراهی با کودک و نوجوان و شریک‌شدن درغم‌ها و شادی‌های آنان نشانگر تعهد مجموعه‌ای است که راه خود را پیداکرده و برای حرکت درمسیردرست تلاش‌می کند.

ضیائی برهمین اساس پیشینه درخشان کانون را یادآورشد و با اشاره به معرفی شخصیت‌های برجسته از سوی این مجموعه به جامعه افزود: برنامه‌محوری و بهره‌گیری ازجوهره‌ی اخلاق، زمینه‌ساز استمرار این موفقیت‌هاست و استفاده از فضای دوستی حاکم برکانون، به تحقق اهداف کمک‌می کند.

یادآورشدن ضرورت‌های بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون سازمانی و همراه‌سازی بیشتر تصمیم‌گیرندگان کشوری و استانی با کانون، ازدیگرمحورهای سخنان این مدیر فرهنگی بود و وی ضمن ارایه‌ی آماری از مراکز فرهنگی ثابت، سیار، پستی و فراگیری استان گیلان بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی موجود تاکیدکرد.

 وی درهمین حال به تاکید مقام معظم رهبری( مدظله العالی) درارتباط با سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره و با بیان این که پرداختن مصداقی به موضوع‌ها، به‌تحقق منویات رهبری کمک‌می کند، از اجرای برنامه‌هایی هدف‌مند درکانون گیلان خبرداد.

مهم برشمردن تقویت خلاقیت، گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و هم چنین گام‌برداشتن در مسیر گسترش عدالت فرهنگی بخش دیگرسخنان مدیر کل کانون گیلان بود. و وی در پایان پیشنهادکرد افزون بر برگزاری نشست‌های مشترک مربیان و اعضای استان‌های مختلف، زمینه تبادل فرهنگی استان‌های حاشیه‌دریای خزر با کشورهای آسیای میانه فراهم‌شود.

مدیر کل کانون استان اردبیل نیز در این نشست به  اهمیت تبادل فرهنگی و برطرف‌سازی دغدغه‌های مشترک استان‌های هم‌جوار پرداخت و این امر را بستری مناسب برای هم‌اندیشی کارشناسان عنوان‌کرد.

تشریح جایگاه کانون در کشف و پرورش استعدادهای همه‌ی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی از دیگر موضوع‌هایی بود که هاجر جمادیه به آن اشاره‌داشت و او با تبیین این موضوع که مسوولیت، امانت محسوب‌می شود، اضافه‌کرد: هنر مسوولان و مربیان کانون جذب همه‌ی کودکان و لذت بردن از زندگی بهتر درسایه توان‌مندسازی آنان است.

توصیه به ترویج مهربانی درکانون و قدردانی از میهمان‌نوازی همکاران کانون استان گیلان، بخش پایانی سخنان جمادیه در این نشست به‌شمارمی رفت.

گفتنی است مرکز شماره ۲ کانون بندرانزلی طی روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ میزبان کارکنان کانون اردبیل بود و طی این روزها افزون بر برگزاری نشست مشترک همکاران، بازدید از دست‌آوردهای فرهنگی، هنری ادبی و پژوهشی و هم‌چنین حضور در بازارچه توان‌مندی‌های اقتصادی مربیان، اولیا و اعضای مراکز هنگی هنری کانون استان گیلان در دستورکارقرارگرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =