آموزش مهارت‌های زندگی در کانون یعنی کاهش آسیب های اجتماعی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای برنامه‌هایی که به صورت غیر مستقیم به آموزش مهارت‌های زندگی می‌پردازد، نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، محمد رضا فخر مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس  در دیدار با مدیر کل کانون استان، با بیان این مطلب گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مرجع خاص کتاب‌خانه کودک با استفاده از روش‌های اجرایی جذاب و خلاق همواره در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری دارد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس  با اشاره به  این‌که انسان موجودی اجتماعی است، گفت:  کودکی و نوجوانی یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی آدمی است  و  کانون پرورش فکری به خوبی در این حوزه می‌تواند به آموزش مفاهیم اجتماعی و اخلاقی بپردازد، زیرا برنامه‌ریزی  اصولی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دارد.

فخر در پایان گفت: کم توجهی به فعالیت‌های فرهنگی، آسیب‌های جبران ناپذیری برای اجتماع دارد و همراهی با نهادهای فرهنگی، هنری یعنی آموزش در قالب فرهنگ  و هنر که نتیجه آن  تقویت تفکر و توان‌مندی فرزندان این مرز و بوم است تا در آینده با اعتماد به نفس و تفکری اندیشمند به سرزمین خود خدمت کنند.

در همین حال طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با ارایه گزارشی از فعالیت‌های اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان گفت: کودکان و نوجوانان عضو کانون در طول سال با حضور در فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی با موضوعاتی که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با زندگی شهیدان 8 سال دفاع مقدس برگزار می‌شود، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام می‌کنند و با سیره زندگی شهیدان بیشتر آشنا می‌شوند.

این دیدار در آستانه سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در دفتر مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =