پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان زمینه ساز رشد فکری آنان در مباحث محیط زیستی است

همزمان با با 15 خرداد و روز جهانی محیط زیست، جلسه مشترکی با حضور زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس و سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روند کار کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: کانون در بیش از 50 سال فعالیت خود بر آموزش های علمی، فرهنگی و هنری، تأکید داشته و در سال های اخیر آموزش های محیط زیستی را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی همچنین در خصوص نیاز سنجی و تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی، ارائه محتوای شفاف و علمی به منظور بالا بردن سطح آگاهی های محیط زیستی نسل آتی را ضروری دانست.

مدیر کل کانون فارس ضمن ابراز خشنودی از تلفیق مضمامین محیط زیستی با برنامه های آموزشی کانون تاکید کرد: با بهره گیری از این مضمامین افتخار می کنیم که 9 نفر از اعضای کودک ما در حوزه محیط زیست برگزیدگان بین المللی هستند.

سعید محمودی، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس نیز ضمن تشکر از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نقش سازنده و مهم آن در فرهنگ سازی در زمینه های مختلف به ویژه در حراست و حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: رشد و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان زمینه ساز رشد فکری آنان در مباحث محیط زیستی خواهد بود و از طرفی چارچوب روش های نوین آموزشی کانون و بهره گیری از تکنولوژی آموزشی ویژه کودکان به طور فراگیر تحقق اهداف محیط زیست را تسریع و موجب نهادینه شدن فرهنگ محیط زیستی خواهد شد.

محمودی افزود: فقر دانش، فقر فرهنگ را به دنبال دارد و فقر فرهنگ، فقر اقتصادی که بستر تمامی مسائل و مشکلات بزرگ اجتماعی است.

وی هماهنگی مناسب میان نهادهای دولتی و غیردولتی در زمینه آموزش مفاهیم زیست محیطی را بسیار مهم دانسته و افزود: کم توجهی به مشارکت مردم در امر آموزش محیط زیست موجب ضعف و عدم فراگیری این آموزش ها می شود.

محمودی گفت: در گذشته این تصور غلط در جامعه رواج داشت که تنها سازمان محیط زیست مسئول امر آموزش است و جایی برای دخالت و اقدام هیچ فرد یا گروهی وجود ندارد.   برنامه های آموزشی طراحی شده، در گذشته به جای توجه به بحث مشارکت، بیشتر به انتقال دانش محیط زیستی دانش آموزان تمرکز داشت و موفقیت چندانی در این خصوص حاصل نمی شد اما اکنون تمام سعی ما بر آموزش مشارکتی متمرکز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =