کد خبر: 279547
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
بازدید 1099
برنامه های سال ۹۷ کانون البرز بررسی شد

در جلسه شورا ی فرهنگی کانون البرز، فعالیت های اجرا شده۹۶  و برنامه ریزی شده۹۷ بررسی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، در این جلسه که صبح روز سه شنبه ۲۹خرداد ۹۷، در سالن کتابخانه ی نوجوان مرکز مجتمع، برگزار شد، مسوولین و کارشناسان به ترتیب اولویت های خود جهت اجرا را مشخص و عنوان کردند.

مهری فلاح، معاون فرهنگی کانون در این جلسه، ضمن تشکر از فعالیت های اجرا شده در سال ۹۶ در مراکز و واحد های کارشناسی، بر ضرورت توجه به اسناد بالا دستی و شیوه نامه ی ارسالی از معاونت محترم فرهنگی کانون تاکید کرده وکیفیت بخشی و کمیت بخشی با برنامه ریزی مناسب  را به جهت جذب و پایدار سازی اعضا بر مبنای فعالیت های کتاب محور ازاولویت های استان دانست.

توجه به ارزیابی برنامه ها، ضرورت برنامه ریزی های منعطف وتوجه به حوزه های حقوق شهروندی و عفاف و حجاب و نمازاز دیگر مواردی بود که معاون فرهنگی کانون استان به آن اشاره کرد.

مهدیه محمدی نیزدر خصوص بخش ارزیابی عملکرد،  به ضرورت توجه به مشکلات مراکز و بیان مشکلات و پی گیری آن ها تا حضول نتیجه و ضرورت توجه به نامه ها و شیوه نامه های اداری در بخش های مختلف و پاسخ گویی به آن ها اشاره کرده ونکاتی را در خصوص شیوه نامه جدیدی اردویی متذکر شد.

مرکز یک کرج که در سال ۹۶، اولویت خود را ارتباط بیشتر با اعضا و خانواده های آنان تعیین کرده بودندو با اجرای جلسات هم اندیشی و کارگاه های ویژه نظیر کارگاه های فرهنگی، هنری ، ادبی و مذهبی و جشن ها و مراسم های مختلف از جمله تشکیل انجمن کتابخوانی،  صبحانه سالم، نقدو بررسی کتاب  با حضور نویسنده و جشنواره قصه گویی توانسته بودند به ابن مهم دست ابند در سال ۹۷ آشنایی کودکان ونوجوانان را با منظومه ی شمسی به عنوان برنامه ی اصلی قرار داده و کلیه ی فعالیت های مرکز را ر این اساس برنامه ریزی کرده و اجرا خواهند کرد و به این وسیله در توسعه ی فعالیت های علمی خواهند کوشید.

در مرکز شماره دو کرج که در سال گذشته تمرکز بر روی فعالیت های کتاب محور و محیط زیست بوده است و فعالیت های گوناگونی در این زمینه ها با همکاری سازمان های مختلف اجرا شده، امسال اعضا و مربیان "همگام با افسانه های کهن " به فعالیت های کتاب محور خواهند پرداخت، سایر بخش های فرهنگی، هنری و ادبی نیز متناسب با موضوع پیش خواهد رفت و برگزاری مشاعره ،سرودهای گروهی،  نمایشگاه عکاسی و ویژه برنامه ی ساخت پویانمایی،  از دیگر ویژه برنامه های این مرکز خوهد بود .

مرکز شماره سه کرج نیز سال گذشته اولویت خود را به معرفی نهادهای اجتماعی به کودکان ونوجوانان قرار داده بود و ضمن همکاری با سازمان ها مختلف توانسته بود در قالب فعالیت های مناسبتیو کتاب محور از جمله نمایش و نمایش خلاق، معرفی و بحث آزاد و ... این مفاهیم را معرفی کند.

امسال نیز این مرکز با توجه به عنوان سال، به "حمایت از کالای ایرانی" خواهد پرداخت و در قالب فعالیت های مختلف ،  از جمله ساخت کاردستی و برگزاری نمایشگاه های مربوطه کودکان ونوجوانان را با تولید و فرآیند آن آشنا کرده و به جذب و پایدار سازی اعضا نوجوان پسر خود کمک خواهد کرد . فعالیتهای کتاب محور مرکز نیز مرتبط با این موضوع خواهند بود .

مرکز شماره چهار کرج نیز در سال ۹۶، با توجه به نیاز روز جامعه، پرورش محاسن اخلاقی را اولویت خود رار داده وضمن انجام فعالیت های کتاب محور، با برقراری ارتباط بین والدین و اعضا از طرق قصه گویی، نمایش و ... به معرفی  مناسبت ها و ترویج فرهنگ ایثار و پهاوانی پرداخته بود.

در سال ۹۷ نیز این مرکز با اولوبت پرورش تفکر انتقادی، خلاق و مراقبتی به اجرای برنامه های مختلف خوهد پرداخت تا به وسیله این فعالیت ها روحیه پرسش گری را در اعضا تقویت کند.

مرکز هشتگرد نیزسال گذشته طرح "پرور تفکر منطقی " را اجرا کرده  و با برگزاری مراسم های مختلف ویژه هفته کتاب وفعالت های زیست محیطی و برگزاری اردوهای مختلف در جهت اجرای برنامه های خود کوشیده بود .

در سال ۹۷ نیز پایدار سازی اعضا، رشد کمی و کیفی مطالعه و پرورش تفکر اعضا اولویت های این مرکز خواهد بود، اجرای طرح ویژه ی کتاب و کتابخوانی و بیان مفاهیم دریافتی از کتا ب ها،  از فعالیت های مهم این مرکز است.

مرکز مجتمع نیز سال ۹۶ رابا طرح "معرفی ضرب المثل های ایرانی" در قالب فعالیت های کتاب محور پشت سر گذاسته و با اجرای فعالیتهای قصه گویی، مشاعره با ضرب المثل ها و نمایشنامه خوانی و ...سعی در محقق کردن این هدف داشت .

در سال ۹۷ نیز این مرکز، مهارت های اجتماعی را در دو بخش کودک ونوجوان با عنوان های "مهارت خوب گوش کردن" برای کودک و مهارت های " روابط اجتماعی، دوست یابی، مهار خشم ، توانایی تصمیم گیری" را برای نوجوانان اجرا خواهد کرد .

هم چنین دعوت از نویسندگان و شاعران از دیگر اولویت های این مرکز خواهد بود .

پس از اعلام برنامه ی مسوولین، کارشناسان نیز اولویت های خود را در سال ۹۷ اعلام کردند.

توجه به فعالیت های کتاب محور و توسعه ی طرح های خلاق در حوزه ی کتاب و کتابخوانی، توجه به عضویت واجرای فعالیت ها برای کودکان ونوجوانان دارای نیازهای ویژه ،  اجرای ویژه برنامه "یک فصل، یک کتاب"، برگزاری نشست های رابطان و مربیان ادبی، برگزاری نشست اعضا ادبی مکاتبه ای، برگزاری صبح و عصر شعر و داستان، برگزاری دوره های آموزش حضوری ومجازی، برگزاری نشست های مختلف آموزشی، توجه به فعالیت های اقدام پژوهی مراکز و ویژه برنامه هفته پژوهش، توجه به جشنواره های رضوی، توجه به فضاسازی های درونی و بیرونی مراکز، هدایت و نظارت فراخوان های بین المللی در بخش های مختلف هنری، ساماندهی و نظارت بر کاگاه های دوره ای اجرای طرح های ویژه نقد فیلم و ایده های کوچک،آثار بزرگ در بخش هنری و اجرای طرح عضو- خبرنگار از برنامه های پیشنهادی کارشناسان استان در سال ۹۷ خواهد بود .

گفتنی است این برنامه ها پس از تشکیل شورای کارشناسی با حضور مدیر کل استان بررسی و اجرا خواهند شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =