آغوش مرکز ۱۰ کانون تهران، بار دیگر به روی بچه‌ها گشوده شد

این مرکز کانون استان تهران با حضور مدیرکل و جمعی از اعضای کودک و نوجوان و برخی همسایگان محلی این کتابخانه، در آخرین روز از فصل بهار ۹۷ پس از تعمیرات اساسی و نوسازی بازگشایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۰ کانون، در سال۱۳۵۰ در منطقه ۱۰ محله هاشمی شهر تهران بازگشایی شد و تاکنون کودکان و نوجوانان بسیاری از خدمات فرهنگی،هنری و ادبی این مرکز کانون بهره‌مند شده‌اند.

بنا براین گزارش، به دلیل قدمت ۴۷ ساله این مرکز، کار بازسازی این کتابخانه با هزینه‌ای بالغ بر هشتصد میلیون ریال در ماه‌های پایانی سال گذشته، آغاز و پس از نوسازی چهار ماهه، هم‌زمان با شروع فصل پرشور تابستان، طی مراسمی درهای این مرکز به روی مخاطبانش گشوده شد.

محمود سلیمانی در این مراسم در جمع اعضای کودک و نوجوان که مشتاقانه برای بازگشایی دوباره این مرکز آمده بودند گفت؛ این کتابخانه به شما بچه‌ها تعلق دارد و باوجود شما زنده و پویاست، و بدون حضور شما اعضای کودک و نوجوان ساختمانی بیش نیست.

وی خطاب به نوجوانان حاضر در این برنامه در رابطه باتقوا و برخی مصادیق آن در زندگی سخن گفت و با استناد به آیاتی از کلام‌الله مجید و ذکر معانی رفیع آن، مطالبی را بیان کرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد؛ تقوا تنها یک واژه نیست، بلکه تمامی ابعاد زندگی ما را دربرمی گیرد.متأسفانه یکی از مسائلی که در این خصوص به‌غلط در اذهان جای گرفته آن است که تنها ظاهر و بیان اسلامی داشتن، افراد را در زمره متقین قرار می‌دهد.  اما باید بدانید بخشی از تقوا در ظاهر و بخش اعظم آن در اوصاف باطنی انسان است و رعایت بعد ظاهری تقوا، حداقل‌ترین آن است.

وی با ذکر مثالی افزود؛ ظاهر و پوشش و بیان اسلامی داشتن آغاز راهی است برای متقین، اما همۀ آن نیست. گروه‌های تروریست داعش که ظواهر دین را رعایت می‌کنند، وضو می‌سازند و با جمله " الله‌اکبر" کمربند انتحاری را میان مسلمانان بی‌گناه منفجر کرده وزنان و مردان و کودکان بسیاری را به خاک و خون می‌کشند آیا می‌توان جزو متقین قرارداد؟ این افراد تنها بر روی پوستۀ تقوا ایستاده‌اند و در باطن از تقوا تهی هستند.

مدیرکل استان در ادامه به اوصاف روحی و رفتاری متقین و اهمیت مکارم اخلاق اشاره کرد و بیان داشت؛ مهم‌ترین بعد تقوا در میان متقین، روابط انسانی و اخلاق مدارانه است. فردی که به« لعلکم تتقون» معتقد باشد از آزار دیگران پرهیز می‌کند، دروغ نمی‌گوید، تهمت نمی‌زند و به موازین اخلاق معتقد است.

وی رفتار دوراندیشانه را یکی دیگر از مصادیق تقوا معرفی کرد و تصریح کرد؛ افراد باتقوا درباره آنچه بر زبان می‌رانند اندیشه می‌کنند که آیا کلامشان موجب خیر می‌شود و یا باعث شر خواهد شد.

سلیمانی، تقوا را همان نیروی عظیمی معرفی کرد که باعث خودکنترلی و ترمز در برابر خواستههای نفسانی می‌شود و انسان را از گناه و سرپیچی در برابر فرامین الهی دور می‌کند.

وی در پایان سخنانش روزه و روزه‌داری را در تقویت تقوا مهم دانست و گفت؛ فلسفه فرمان خداوند در رابطه با ماه رمضان و روزه‌داری این است که انسان‌ها برای تقویت این نیروی عظیم، یک ماه روزه‌داری کنند و با صیانت نفس و باطن، به جایگاه رفیع تقوای الهی نزدیک شوند.

در این مراسم امیرمحمد جباری عضو نوجوان با تلاوت آیاتی از قرآن مجید برنامه را آغاز کرد و در بخش دیگر احسان و عرفان عبدالهی اعضای مرکز شماره ۴۳ به اجرای موسیقی و هم‌نوازی پرداختند. شعرخوانی و حافظ خوانی عضو نوجوان ملیکا محمد هاشمی بخش آخر این روز بود.

گفتنی است این مراسم صبح آخرین روز از فصل بهار ۱۳۹۷ با حضور مدیرکل، معاون اداری مالی و جمعی از کارشناسان برگزار و صغرا ملکی مربی ادبی این کتابخانه به‌عنوان مجری، اجرای این مراسم بر عهده داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =