برگزاری جشن آغاز تابستان در مرکز اسلامشهر یک

هم‌زمان با دومین روز از فصل گرم تابستان مرکز اسلامشهر یک با حضور مدیرکل کانون استان تهران و جمعی از مسئولان شهری و اعضای کودک و نوجوان مشتاق این شهرستان آغاز فعالیت‌های تابستانه را جشن گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان شهری این شهرستان برگزار شد، محمود سلیمانی خطاب به اعضای کودک و نوجوان حاضر در مراسم، در باب اهمیت حفظ محیط زیست که محوریت برنامه‌های یک‌سالۀ این مرکز را در برگرفته است نکاتی را بیان کرد.

مدیرکل کانون استان یادآور شد؛ همۀ ما مکان‌های پاکیزه و زیبا را دوست داریم اما برای داشتن محیطی زیبا و شهری تمیزهمه باید تلاش کنیم. بخشی از این کار بر عهده مسئولین است اما بخش عمدۀ آن بر عهده شهروندان است. نریختن زباله در کوچه و خیابان، نظافت محیط پیرامونمان، احترام به حقوق دیگران جزئی از این وظایفی است که شما بچه‌ها می‌توانید انجام دهید.

وی افزود؛ منتظر این نباشیم که دیگران بیایند و شهرمان را زیبا و سایر مشکلات ما را حل کنند. قدم اول را خودمان برداریم و باعث ایجاد مشکل نشویم و آنچه را که باعث نازیبا شدن محیط زندگی است انجام ندهیم.

سلیمانی با تأکید بر اهمیت اخلاق و رعایت موازین اخلاقی در بالا رفتن ارزش و جایگاه انسانی خاطرنشان کرد؛ ارزش افراد به اعمال و رفتار و تفکر آن‌هاست و نه به قیمت لباسی که می‌پوشند و خودرویی که سوار می‌شوند.

وی در ادامه گفت؛ خداوند به نیت و عمل فردی که کارهای شایسته انجام می‌دهد نگاه می‌کند و پاداش می‌دهد. کفش و لباس گران‌قیمت و یا ارزان قیمت فردی که در نماز جماعت شرکت می‌کند ملاک ارزش‌گذاری او نیست.

مدیرکل کانون استان، با اشاره به فرازی از کلام گهربار مولی متقیان حضرت علی (ع) تصریح کرد؛ امام می‌فرماید: « قیمَةُ کُلُّ امرءٍ مَا یُحسِنُهُ» ارزش هر شخص‌ به ‌اندازه‌ چیزی است که آن را دوست دارد. بعضی‌ها خدمت به مردم برایشان مهم است، بعضی کلاه‌برداری برایشان ارزش است و قطعاً ارزش این افراد به‌اندازۀ تفکرشان است.

وی به اعضای کتاب‌خوان این مرکز گفت؛ شما کودکان و نوجوانانی که بخشی از وقتتان را به مطالعه و خواندن کتاب می‌گذرانید بر ارزش خود می‌افزایید، زیرا کتاب باعث دانایی و دانش‌تان می‌شود و در آینده راه درست را از راه نادرست به‌آسانی تشخیص خواهید داد.

این مقام مسئول در پایان سخنانش خطاب به والدینی که در این مراسم شرکت کرده بودند نکاتی را یادآور شد.

وی به ارزش و منزلت مادرانی که دختران و پسرانشان را با عفاف، راست‌گویی و درستکاری تربیت می‌کنند اشاره کرد و ادامه داد؛ برخی از مکان‌ها همچون مسجد و کتابخانه جزو بهترین مکان‌های دنیاست که شما والدین برای گذراندن اوقات فراغت فرزندانتان انتخاب می‌کنید. در کتابخانه فرزندانتان در محیطی امن و سالم با کتاب‌ها انس و الفت گرفته و ضمن آنکه بر آگاهی و دانایی‌شان افزوده می‌شود، دررسیدن به آینده‌ای بهتر راهی هموار خواهند داشت.

بنا براین گزارش، در این مراسم فخرالدین محمدی رئیس جمعیت هلال‌احمر و حجت‌الاسلام داوود رضوانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر و همچنین رضا عظیمی از معاونت فرهنگی هنری شهرداری و نمایندگانی از نیروی انتظامی این شهرستان میهمان بودند.

گفتنی است این جشن صبح روز شنبه دوم تیرماه ۹۷ به مناسبت آغاز فصل پرشور تابستان و شروع فعالیت‌های تابستانه مرکز اسلامشهر یک با حضور ۵۰ عضو کودک و نوجوان و تعدادی از والدینشان برگزار شد و برنامه‌هایی نظیر سرودخوانی اعضای نوجوان دختر و اجرای تئاتر عروسکی با موضوع حفظ محیط‌زیست به اجرا درآمد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =