تقویت اندیشه و خیال با مطالعه متون کهن ادبی

نشست ماهانه‌ی اعضای انجمن ادبی «آفرینش» با دعوت از مدرس ادبیات در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهرناز نصیری کارشناس ادبی کانون پرورش فکری سمنان از برگزاری شصت و پنجمین نشست ماهانه‌ی انجمن ادبی «آفرینش» با دعوت از علی‌اکبر اختری‌فر مدرس ادبیات در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان خبر داد و گفت: در این نشست که بیش از ۳۰ عضو نوجوان انجمن ادبی حضور داشتند، ۱۰ عضو به خوانش اثر در قالب شعر، داستان و متن ادبی و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

نصیری در ادامه افزود: با توجه به حجم بالای آثار اعضای انجمن ادبی در سه بخش شعر، داستان و متن ادبی، نخست درخصوص چرایی گرایش اعضا به نگارش متن ادبی و گذر از این مرحله و ورود به قالب‌های شعر و داستان، تعاریفی از این‌گونه نوشته‌ها ارائه شد.

وی همچنین با اشاره به خوانش تعدادی آثار و نقد گروهی توسط اعضای انجمن در این نشست، گفت: اختری‌فر، ضمن تشویق اعضای نوجوان در نشست‌ها و انجمن‌های ادبی و قدردانی از مدیرکل و مربیان کانون پرورش فکری که این فرصت را برای آنها فراهم می‌کنند بر توجه اعضا به مطالعه متون کهن ادبی و آثار شاعران و نویسندگان برجسته و حتی حفظ شعر و داستان آنها به‌منظور تقویت اندیشه و خیال، تأکید کرد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، کتاب «در مسیر آفرینش» نوشته‌ی سودابه امینی و کتاب «نکته‌هایی برای شاعر» اثر حمید عرب‌عامری به اعضا معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =