برگزاری جلسه مربیان کلاس‌های هنری در آستانه تابستان

در این جلسه که صبح روز چهارشنبه 6 تیرماه 1397 در سالن غدیر برگزار شد، مدیرکل کانون استان تهران در رابطه بااهمیت فعالیت‌های هنری در مراکز کانون نکاتی را یادآور شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این جلسه محمود سلیمانی در رابطه با موضوع مهارت‌های زندگی و تأکید در بهره‌گیری از این موضوع در پرورش نسلی توانمند و باانگیزه سخن گفت.

وی در این رابطه یادآور شد؛ از سال گذشته موضوع مهارت‌های زندگی به‌صورت برنامۀ بلندمدت در مراکز کانون استان اجرایی شد و کلیه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت مهارت‌های ده‌گانه برنامه‌ریزی شد، اما آنچه بر آن تأکیدداریم، توجه بیش‌ازپیش به محتوای برنامه‌ها و پرهیز از کارهای کلیشه‌ای و نمایشی است.

سلیمانی در ادامه افزود؛ تلاش کنید که در مسیر آموزش هنر به بچه‌ها، مهارت‌هایی مانند انضباط شخصی را که جزو ضروریات زندگی است بیاموزند، زیرا این مهارت‌ها می‌توانند بر کیفیت زندگی آن‌ها در آینده بیفزاید.

وی در رابطه با شیوه‌های مؤثر در نهادینه کردن مهارت‌های زندگی در کودکان و نوجوانان متذکر شد؛ انتخاب شیوه در ارائۀ فعالیت‌ها بسیار مهم است، اگر می‌خواهیم مهارت همدلی را مطرح می‌کنیم، با مستقیم گویی و طراحی یک پانل دیواری نتیجه دلخواه را کسب نمی‌کنیم بلکه همدلی باید در رفتار ما و متن فعالیت‌های ما وجود داشته باشد.

موضوع دیگری که این مقام مسئول به آن پرداخت، ایجاد انگیزه و تقویت روحیه باورپذیری در کودکان و نوجوانان بود. وی افزود؛ بچه‌های ما عموماً هتلی بزرگ می‌شوند. یعنی همه‌چیز را دیگران برای آن‌ها فراهم می‌کنند و همه در خدمتشان هستند، اما مربیان باید بچه‌ها را به سمتی سوق دهند که منجر به توانمندی آنان و پرورش مهارت‌های موردنیاز در زندگی شود.

سلیمانی همچنین به هویت بخشی در کودکان و نوجوانان با بهره‌مندی از ابزار هنر بیان داشت؛ هویت اسلامی، ایرانی، ملی و ... تنها یک تعریف نیستند، وقتی کودکی پرچم کشورش را ترسیم کند و به آن احترام بگذارد درواقع هویت ملی او تقویت‌شده است. آنچه مورد انتظار ماست، هویت‌بخشی به کودکان و نوجوانان با ابزار هنر  و هدایت و راهنمایی آنان به‌سوی داشته‌هاست.

وی ادامه داد؛ ما از همکاران عزیزمان انتظار داریم از فرصتی که به آن‌ها داده‌شده نهایت استفاده را بکنند و بچه‌ها را به‌گونه‌ای هدایت کنند که در آینده  بتوانند در زندگی با استفاده از داشته‌ها، توانمندی‌ها، هنرها و خلاقیت‌هایشان اثری مطلوب به‌جای بگذارند.

در ادامه این جلسه محبوبه طالبی سرپرست واحد هنری برنامه‌های این واحد را معرفی و در رابطه با انتظارات این واحد در اجرای فعالیت‌های هنری مراکز سخن گفت.

همچنین منیژه حاتمیان که مدتی پیش به‌عنوان کارشناس هنرهای تجسمی کانون استان معرفی‌شده بود، ضمن معرفی برنامه‌های تابستانه ، در خصوص برگزاری کلاس‌های هنری و مستندسازی آثار نکاتی را یادآور شد .

سپس آرش لطفی کارشناس هنر موسیقی، عذرا امامی کارشناس هنرهای نمایشی و منیژه حاتمیان کارشناس هنرهای تجسمی با تشکیل سه کارگروه مجزا، به بحث و گفتگو در رابطه با شیوه‌های مؤثر در آموزش پرداخته و مربیان نیز در ادامه به تبادل تجربیات در خصوص برگزاری کلاس‌های هنری پرداختند.

گفتنی است جلسه مربیان هنری کلاس‌های تابستانه مراکز کانون استان صبح روز ششم تیرماه در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون با شرکت 54 مربی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =