هنر خوشنویسی ایران به دانشجویان آلمانی معرفی شد

مربی خوشنویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، در دانشگاه‌ها و مؤسسات چهار شهر آلمان کارگاه خوشنویسی برگزار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کارگاه تخصصی از سوی ربابه حسین‌پور و به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در چهار شهر برلین، ارفورت، بامبرگ و هامبورگ با حضور علاقه‌مندان و دانشجویان رشته‌های شرق‌شناسی برگزار شد.

بنا به گفته حسین پور، این رویداد که سال گذشته هم با حضور وی و سه بانوی هنرمند دیگر در آلمان رخ داد، فرصت مغتنمی است تا جلوه‌ای از هنر و فرهنگ اصیل ایرانی و جایگاه این هنر ارزشمند در دنیا به علاقه‌مندان در دیگر کشورها معرفی شود.

این بانوی هنرمند اولین کارگاه تخصصی خود را با حضور علاقه‌مندان آلمانی و ایرانیان مقیم شهر برلین، به‌منظور معرفی سبک نقاشی‌خط و سایر سبک‌های خوشنویسی، در انستیتو حافظ (سازمان مردم‌نهاد ایرانی آلمانی) این شهر برگزار کرد.

بنابراین گزارش، دومین کارگاه حسین‌پور با عنوان بداهه نقاشی‌خط، در دانشگاه «هانریش» شهر بامبرگ با شرکت دانشجویان رشته شرق‌شناسی و ایران‌شناسی و دانشگاه «ارفورت» ایالت تورینگن با حضور دانشجویان رشته هنر، جامعه‌شناسی و شرق‌شناسی برگزار شد و تعداد زیادی از دانشجویان آلمانی، حتی خارج از ظرفیت در آن شرکت کردند.

همچنین وی کارگاه دیگری را در مرکز اسلامی فرانکفورت برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی بر پا کرد.

گفتنی است ربابه حسین پور مربی خوشنویسی مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران، دارای مدرک فوق ممتاز خوشنویسی است. وی مؤلف مجموعه کتاب‌های نزیبا سرخط» و برگزیدۀ چندین مسابقۀ خوشنویسی در سطح استانی و کشوری است و تاکنون بیش از ۵۱ نمایشگاه گروهی و انفرادی برگزار کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =