اولین جلسه شورای فرهنگی فصل تابستان برگزار شد

در جلسه شورای فرهنگی که نهم تیر ماه ۱۳۹۷ تشکیل شد، مدیر کل کانون استان تهران بر لزوم برنامه هایی با محوریت هویت بخشی و تقویت روحیه باورپذیری در کودکان و نوجوانان نکاتی را یادآور شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، محمود سلیمانی در جلسه شورای فرهنگی که صبح روز شنبه نهم تیر ماه ۹۷ برگزار شد، درجمع معاونان و کارشناسان کانون استان با اشاره به فرازهایی از نهج‌البلاغه، سخنان خود را آغاز کرد و گفت؛ امام علی علیه السّلام در باب تغییر در حال انسان می‌فرمایند« فِی تَقَلُّبِ الْأَحْوَالِ عُلِمَ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ، در تغییر و دگرگونی روزگار است که ذات وجودی و گوهر انسان شناخته می‌شود».

وی افزود؛ این کلام گهربار بدین معناست که در مسیرهای سهل و آسان، انسان به بزرگی نمی‌رسد بلکه حالت او در تنگدستی و مشقت و رو آوردن سختی‌ها است که دچار دگرگونی می‌شود.

سلیمانی مهم‌ترین شرط رسیدن به اهداف عالیه را داشتن روحیه باورپذیری و اعتمادبه‌نفس دانست و یادآور شد؛ مربیان در مراکز کانون می‌بایست با تقویت حس باورپذیری و همچنین تقویت روحیه مبارزه‌جویی در کودکان و نوجوانان، آن‌ها را برای رسیدن به اهداف بلند و رویارویی با تنگناهای زندگی آماده کنند. 

وی ادامه داد؛ افرادی که روح بزرگ دارند به‌آسانی در مقابل سختی‌ها احساس شکست نمی‌کنند و از مقابله با مسائل بزرگ و رقبای بزرگ نمی‌هراسند و پا پس نمی‌کشند، این افراد برای بزرگ شدن ممارست می‌کنند تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.

سلیمانی اجرای برنامه‌هایی که منجر به هویت بخشی و تقویت عزت‌نفس در اعضا می‌شود را از دیگر ضروریات برنامه‌ریزی در مراکز برشمرد و خاطرنشان کرد: باید همه به دنبال راه‌هایی باشیم که منجر به شناخت توانایی‌ها و داشته‌ها در اعضا می‌شود، زیرا نسل آینده برای رسیدن به قله‌های موفقیت، به اعتمادبه‌نفس و شناخت عمیق از خودش نیاز دارد.

این مقام مسئول در پایان سخنانش از همه نیروهای ستادی در استان خواست تا با همدلی و همراهی، منویات ارزشمند سازمان را جامه عمل بپوشانند.

در ادامۀ این جلسه نوشین آغاز کارشناس مسئول فرهنگی به تشریح برنامه‌های پیش رو در فصل تابستان پرداخت و با اشاره به اجرای جشنواره قصه‌گویی در سال جاری، بخشی از برنامه‌ ریزی واحد فرهنگی در این رابطه را مطرح کرد.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه، آزاده جعفری رابط استان در شانزدهمین جشنواره رضوی، گزارشی از روند برگزاری این جشنواره در دور استانی ارائه داد و ضمن اعلام آمار شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این جشنواره، به برخی نقطه نظرات داوران مرحله استانی در خصوص کیفیت آثار شرکت‌کنندگان در این جشنواره اشاره کرد.

در پایان کارشناسان واحدهای ادبی و هنری نیز، پیش‌بینی برنامه‌های تابستانه این دو واحد را به طور اختصار بیان کردند.

اولین جلسه شورای فرهنگی در فصل تابستان صبح نهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۷ در سالن کنفرانس سرو اداره کل کانون استان تهران از ساعت ۹ الی ۱۱ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =