کد خبر: 279758
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
بازدید 763
زنگ آغاز تابستان در ۶۱ مرکز کانون تهران نواخته شد

مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران هم‌زمان با آغاز تابستان و ثبت‌نام اعضای جدید در کلاسهای تابستانه، با برگزاری جشنی، حضور کودکان و نوجوانان را به کتابخانه‌ها خوش‌آمد گفتند.

تک‌تک وارد کتابخانه می‌شوند. بهترین لباس‌هایشان را پوشیده‌اند. برخی دست‌های یکدیگر را محکم گرفته‌اند. کنار هم‌ روی صندلی‌های رنگارنگ سالن کتابخانه می‌نشینند و چشم می‌دوزند به ما.  مربی بانام خدا آغاز می‌کند و سلام می‌دهد. یک‌باره موجی از  طنین سلام‌ها  با صداهای خردسال،کودک، نوجوان، دختر و پسر فضا را پر می‌کند. سعی می‌کنیم بتوانیم به چشم‌های تک‌تکشان نگاه کنیم و پاسخ سلامشان را بدهیم. چند ماه و چند روز است که منتظر امروزیم.

صدای تمرین برنامه موسیقی از گوشۀ کتابخانه شنیده می‌شود. یکی از مربیان در حال تمرین قصه‌گویی است. بارها  بخش‌های برنامه را مرور کردیم و با تیمی از اعضای ارشد نوجوان که امروز در کنار مربیانشان، با شوق فراوان برنامه‌ها اجرا می‌کنند کارها را یکی پس از دیگری به سامان می‌رسانیم.

اولین روزهای تابستان است، اما هوا عجیب بوی بهار می‌دهد...

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هم‌زمان با آغاز فصل گرم تابستان، ۶۱ مرکز کانون استان با برگزاری جشن به استقبال اعضای کودک و نوجوانان خود رفته و زنگ آغاز فعالیت‌های تابستانه را به صدا درآوردند. در این گزارش به فعالیت برخی از مراکز اشاره می کنیم.

بنابراین گزارش مرکز شماره ۲۵ واقع در منطقه ۱۷، دوراهی قپان، با برپایی جشنی شاد و مفرح، شاهد حضور ۲۰۰ عضو کودک و نوجوان و بسیاری از اعضای قدیمی و ارشد کتابخانه بود.

مربیان این مرکز فعال در این جشن، ضمن معرفی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی تابستانه، از حضور مستمر اعضای ارشد و اعضای فعال کتاب‌خوان و همچنین برگزیدگان مسابقات مختلف با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر کردند.

بخش دیگر این برنامه که توسط اعضای ارشد به اجرا درآمد، اجرای پانتومیم از ضرب‌المثل‌ها، اجرای استند آپ با محتوای طنز و جمله‌سازی با کلمات بی‌ربط بود.

همچنین مربی فرهنگی این کتابخانه برای میهمانان به اجرای قصه‌گویی پرداخت و در ادامه پویانمایی و فیلم آثار تولیدی اعضای این مرکز به نمایش در آمد. پایان‌بخش این روز زیبا، هم‌نوازی اعضای کودک کارگاه موسیقی بود و پس‌ازاین برنامه رسماً فعالیت‌های کتابخانه ۲۵ کانون استان در تابستان ۹۷ آغاز شد.

مرکز نسیم شهر کانون استان نیز جشن شروع تابستان را با آیاتی از کلام‌الله مجید توسط عضو کودک مریم اکبری آغاز کرد. در این جشن که ۱۰۰ عضو کودک و نوجوان به همراه والدینشان حضور داشتند، مربیان ضمن خوش‌آمد به اعضای جدید و دعوت از کودکان و نوجوانان برای حضور در برنامه‌های فرهنگی هنری، مسابقات متنوع و پرنشاطی را برای گروه‌های مختلف سنی اجرا کردند. از دیگر برنامه‌های این جشن، اجرای هم‌نوازی موسیقی و نمایش بود.  

یکی دیگر از مراکزی که در منطقه ۱۷ تهران مشغول به فعالیت است مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۲ است. بنابراین گزارش جشن آغاز تابستان این مرکز در دو روز  سوم و چهارم تیرماه برای دختران و پسران به‌صورت مجزا برگزار شد.

در این مراسم حدود ٧٠  عضو دختر  و ٣۰ عضو پسر حضور داشتند. اعضای فعال دختر در جشن دختران این کتابخانه، با اجرای برنامه‌هایی نظیر هم‌نوازی بلز توسط گروه " پروانه‌های رنگی" ، هم‌خوانی سرود کانون و اجرای مسابقه به دوستان جدیدشان خوش‌آمد گفتند.

همچنین در چهارم تیرماه،  محمدحسین زاده مربی موسیقی مرکز، با همراهی اعضا کودک قطعاتی را اجرا کرد و نمایش " نسخه بد خط" توسط "امیرحسین دهقان، آریا چوبکی و کسری فرامرزی" اعضای پسر کودک، برای میهمانان اجرا شد.

در ادامه مربی فرهنگی کتابخانه با اجرای قصه‌گویی اعضای جدید را با یکی از فعالیت‌های کانون آشنا کرد و نسیم صحتی مربی مسئول برای کودکان و نوجوانان میهمان دو مسابقه پرسش و پاسخ برگزار کرد. در پایان به اعضای فعال و برندگان مسابقات جوایزی اهدا شد.

مرکز شماره ۱۷ کانون استان ازجمله مراکز باسابقه‌ای است که در منطقه ۱۲ تهران به کودکان و نوجوانان این منطقه خدمات ارائه می‌دهد. مربیان فعال این مرکز فرهنگی هنری کانون در جشن آغاز تابستان که با حضور پرشور اعضای کودک و نوجوان برگزار شد، به معرفی طرح  تابستانی « مزرعه دانش» پرداختند.

این طرح با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی اولین قدم‌های خود را با توضیحات ادیب زاده مربی فرهنگی مرکز و ثبت‌نام از اعضای مشتاق مطالعه، روز چهارشنبه ششم تیرماه برداشت و قرار هست در طول تابستان، طی چند مرحله اجرا شود.

در جشن تابستانه مرکز ۱۷ سید مرتضی آقا میری عضو کودک قرآن را تلاوت کرد و ستایش خدایی برگزیده جشنواره نامه‌ای به امام رضا (ع) مرحله استانی سال ۹۷، بخش‌هایی از متن ادبی خود را برای دوستانش خواند.

اجرای مسابقه توپ و لیوان، دارت و مسابقه دوز، اهدای جوایز و لوح تقدیر به اعضای گروه سرود، از دیگر برنامه‌های این جشن بود. در ادامۀ جشن مربی مسئول مرکز ضمن خوش‌آمد گویی به اعضاء و والدین، با اشاره به جایگاه کانون در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، توضیحاتی در رابطه با مطالعه و کتاب‌خوانی و شرکت اعضا در فعالیت‌های فرهنگی ارائه داد.

مرکز پردیس کانون استان تهران واقع در شهرستان پردیس، جشن آغاز تابستان خود را با حضور پرشور اعضای قدیمی و جدید در اولین هفته از تیرماه ۹۷ با عنوان " سلامی دوباره " برگزار کرد.

مهمان ویژۀ این جشن "مرضیه حاجی پور" کارشناس واحد حفاظت محیط‌زیست شهر پردیس بود که وی در خصوص برنامه‌های زیست‌محیطی برای میهمانان نکات مهمی را بیان کردند. در این جشن ۷۶ نفر از اعضای کودک و نوجوان به همراه مربیان و والدین حضور داشتند. برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید توسط پژمان چمنی عضو کودک مرکز ، پخش سرود جمهوری اسلامی و سرود کانون آغاز شد .

اجرای موسیقی توسط النا حسنی عضو کودک و استندآپ کمدی با هنرمندی پارسا جوادی عضو نوجوان و همچنین تقدیر از اعضای فعال سال گذشته و معرفی برنامه‌ها از دیگر بخش‌های این جشن بود.

مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران در اولین روزهای گرم تابستان با برگزاری جشن به استقبال کودکان و نوجوانان رفتند و زنگ آغاز فعالیت‌های تابستانه را به صدا درآوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =