کانون فارس، میزبان برگزیدگان استانی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است

اولین جلسه استانی کمیته کودک و نوجوانان دهه کرامت با حضور نمایندگان سایر دستگاه های عضو این کمیته در اداره کل کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در این جلسه که نمایندگان کانون فارس، آستان مقدس شاه چراغ علیه السلام، صدا و سیما، بهزیستی، آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی شهرداری حضور داشتند، برنامه های پیش بینی شده هر اداره اعلام شد و برنامه ریزی برای انجام هر چه بهتر فعالیت ها و اجرای برنامه مشترک صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس دهه کرامت را فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ رضوی  با رویکرد مطالعه دوران زندگی حضرت معصومه (س)، حضرت شاه چراغ و امام رضا علیه السلام دانست و گفت: در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، آنچه اهمیت دارد، تربیت دینی و اخلاقی است که باید با تولید محتوا و آثار مناسب، نه تنها در دهه کرامت که در تمام ایام سال تلاش شود تا مبانی دینی، معرفتی، عشق به قرآن و اهل بیت را در روح و جان کودکان ونوجوانان زنده نگه داشت چون اعتقاد داریم نوجوانی، دوران شکوفایی احساسات دینی است که اگر با شناخت ترکیب شود به بروز باور می انجامد و باور به معرفت دینی منجر می شود.  

مدیر کل کانون فارس با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام، آثار رسیده از اعضا و مربیان استان فارس به دبیرخانه این جشنواره را بیش از 600 اثر عنوان کرد و از برگزاری مراسم پایانی این رویداد، هم زمان با دهه کرامت در استان فارس خبر داد.

در ادامه این جلسه نمایندگان عضو کمیته کودک و نوجوان دهه کرامت به ارائه برنامه های خود پرداختند که کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس علاوه بر اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی در تمامی مراکز ثابت، سیار و پستی و برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام، نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره در حرم مطهر شاه چراغ علیه السلام را در برنامه دارد. همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته مرکز فرهنگی هنری شماره 1 شیراز در این ایام میزبان کودکان ونوجوانان معلول جسمی حرکتی و نابینایان است.

زیارت حرم احمد بن موسی(ع) با حضور اعضای مهد های کودک ومادرانشان، پخش آثار پویانمایی اعضای کانون در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در حرم مطهرشاه چراغ و صدا و سیما، اجرای برنامه در بیمارستان مخصوص کودکان، اهدای کتاب توسط کانون به شرکت کنندگان در برنامه ها، اجرای ویژه برنامه با حضور کودکان کار و مراکز شبه خانواده و ...  با محوریت کانون فارس از جمله برنامه های اجرایی این دهه است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =