کد خبر: 279842
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
بازدید 591
برگزاری جشن‌های تابستانه در مراکز کانون تهران

مراکز۳۱, ۳۳ و فیروزکوه برای استقبال از اعضای جدید و آغاز فعالیت‌های تابستانه اقدام به برگزاری جشن‌هایی به این مناسبت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، با آغاز فصل تابستان و شروع کلاس های تابستانه در مراکز کانون، مربیان و اعضای نوجوان و با سابقۀ مراکز، برای استقبال از اعضای جدید و آشنایی آنان با کتابخانه و فعالیت های کانون، ویژه برنامه های متنوعی را مراکز کانون برگزار کردند. در این گزارش به برخی از این ویژه برنامه ها اشاره می‌کنیم.

مرکز فیروزکوه

آغاز طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان مرکز فرهنگی هنری فیروزکوه کانون استان، با همراهی سازمان‌های مرتبط ، در سالن ورزشی شهدای فیروزکوه این شهرستان برگزار شد.

در این برنامه مهندس کریمی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، سرهنگ درویشی فرمانده نیروی مقاومت بسیج، مهندس پرچ شهردار و برخی دیگر از مسئولان شهری نیز حضور داشتند و بخشی از برنامه‌ها توسط اعضای مرکز فیروزکوه کانون استان به اجرا درآمد.

نیوشا فرحت عضو کودک در این برنامه با اجرای هنرمندانه‌اش قصه " گل گیس" را روایت کرد و شش نفر از اعضای نوجوان پسر قطعاتی از موسیقی سنتی را هم‌نوازی کردند که با استقبال زیاد همراه شد.

معاون سیاسی فرماندار در ادامه این برنامه خطاب به کودکان و نوجوانان میهمان در رابطه با اوقات فراغت سخن گفت. از دیگر برنامه‌های این روز اجرای نقالی نبرد رستم و سهراب توسط دو عضو کودک و نوجوان بود.

گفتنی است، مربیان کانون فیروزکوه در زمان اجرای این ویژه‌برنامه، کارگاه سفالگری برای میهمانان کودک و نوجوان در محوطه بیرونی سالن برگزار کردند. مجریان برنامه دو عضو نوجوان این مرکز کانون بودند.

مرکز شماره ۳۳

مربیان مرکز شماره ۳۳ کانون استان، جشن تابستانه را با حضور ۱۳۰ کودک و نوجوان و والدین و با همراهی اعضای ارشد برگزار کرد.

خردسالان و کودکان کلاس‌های موسیقی این مرکز در این جشن زیر نظر حسین زاده مربی موسیقی، به اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی پرداختند. همچنین در ادامه دختران نوجوان و فعال این کتابخانه تئاتر طنزی را برای میهمانان اجرا کردند.

مرکز شماره ۳۱

روزهای گرم و پرشور تابستان در مرکز ۳۱ با برگزاری ویژه برنامه «نیک بخوانیم و بدانیم» با حضور بیش از صد وبیست نفر از اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر آغاز شد.

در این دورهمی شاد و دوستانه «امیرحسین انصافی» هنرمند و بازیگر عرصه نمایش‌های خیمه‌شب‌بازی میهمان اعضای این مرکز بود. انصافی که از اعضای قدیمی و باسابقه کانون تهران است، به مرور خاطرات حضورش در دوران کودکی و نوجوانی در کانون پرداخت.

وی که تاکنون در بسیاری از آثار تئاتر و تئاتر عروسکی فعالیت داشته، از تأثیر و اهمیت این مقوله فرهنگی سخن گفت و در ادامه با اجرای چند آیتم نمایشی طنز، برخی نکات اخلاقی را به بچه‌ها یادآور شد و شادی و لبخند را به اعضای این مرکز هدیه داد.

اجرای موسیقی سنتی توسط گروه هنرمند، « روح‌الله قادری " آواز و نی"، محمد موسی خانی و سارا حبیبی " دف‌نواز" ، و امیرحسین انصافی " نوازنده تمپو و خواننده"، از بخش‌های شاد و مهیج این جشن بود.

در این برنامه "محسن هادی زاده، محیا محمد جعفری، سارا حاجی‌زاده" اعضای نوجوان و فعال کتابخانه به اجرای برنامه پرداختند. پایان‌بخش این روز شاد تقدیر از اعضای فعال و کتاب‌خوان سال گذشته، پذیرایی و گرفتن عکس‌های یادگاری با میهمان برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =