فعالیت‌های کانون سازنده است و جایگاه ویژه‌ای در تعلیم تربیت دارد

سیدعبدالله طباطبایی رئیس دادگستری شهرستان پارس‌آباد در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: فعالیت‌های کانون سازنده است و جایگاه ویژه‌ای در تعلیم تربیت دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره ‌کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، سیدعبدالله طباطبایی با اشاره به آسیب‌ها و خطر انحرافات اجتماعی به‌خصوص در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان تصریح کرد: از کانون پرورش فکری انتظار نقش‌آفرینی در فعالیت‌های اجتماعی داریم.

طباطبایی با تأکید به اینکه کودکان در تلطیف روحی والدین و به‌طور غیرمستقیم در رفتار آن‌ها تأثیر می‌گذارند، خاطرنشان کرد: باید در خدمت کودکان باشیم و آن‌ها را برای پذیرش مسئولیت های آینده آماده کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان پارس‌آباد درعین‌حال افزود: فعالیت‌های کانون پرورش فکری پویا و تأثیرگذار است و اگر به آموزه‌های قرآنی و احکام اسلامی توجه ویژه‌ای شود، شاهد پرورش کودکان متعهد و مسئولیت‌پذیر خواهیم بود.

وی با تأکید به اینکه کانون خانه دوم کودکان است، پیشنهاد کرد مسئول شهرستان کانون پارس‌آباد با حضور فعال در شورای فرهنگی عمومی شهرستان، نقش کلیدی در برنامه‌ریزی‌های شهرستانی در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان داشته باشد.

هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان اردبیل نیز در این دیدار با معرفی فعالیت‌های کانون، در خصوص گسترش همکاری بین این دو نهاد تأکید کرد.

جمادیه تصریح کرد: توجه به شکوفایی و استعدادهای کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری، آماده‌سازی این نسل برای پذیرش مسئولیت‌های مهم در آینده است.

جمادیه با اشاره به اینکه  کودکان در کانون پرورش فکری بااحساس امنیت، آرامش و با اعتمادبه‌نفس پرورش می‌یابند، تصریح کرد: ایجاد فضای امن وتوام با شادی و نشاط در کنار کانون گرم خانواده، نیازمند همکاری و مشارکت مردم و مسئولان است.

مدیرکل کانون استان در پایان سخنان خود گفت: با توجه به این‌که امروزه خطرهای زیادی ازجمله: فضای مجازی، اعتیاد و بزهکاری‌های اجتماعی کودکان را تهدید می‌کنند، ضروری‌ترین پیشگیری آگاهی بخشی و تشویق به مطالعه‌ی کتاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =