گلدان های کوچک، سفیران سبز حفظ محیط زیست شدند

اعضای کودک مرکز شماره ۴۳ کانون استان تهران در حرکتی نمادین درحالی‌که گلدان‌های کوچکی در دست داشتند، در جمع کارکنان اداره کل کانون استان به قرائت سوگندنامه‌ای با مضمون حفظ محیط‌زیست پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۷، ۱۷عضو دختر کودک مرکز فرهنگی هنری ۴۳ در حرکتی نمادین، به همراه مربیانشان به اداره کل کانون استان آمده و سوگندنامه‌ای را در اهمیت حفظ محیط‌زیست هم‌خوانی کردند.

بر پایه این گزارش، کودکان با در دست داشتن گلدان‌های کوچک گل و کاکتوس که شعارهای دست‌نوشته‌ای را با مضمون« روی درختان یادگاری ننویسید، حفظ محیط‌زیست وظیفه ماست، نباید گل‌ها را از شاخه جدا کنیم، پایداری طبیعت، پایداری زندگی است و...» در گلدان‌ها قرار داده بودند، ضمن حضور در محوطه اداره کل در جمع کارکنان ستادی، بندهای  سوگندنامهای ۱۶ بندی را که توسط خودشان به نگارش درآمده بود  قرائت کردند. 

                                                                                                           

در بخشی از این سوگندنامه آمده بود؛ من طبیعت را میراث پدران و سهم فرزندان آینده می‌دانم، می‌دانم درخت کمتر یعنی پرنده کمتر، می‌دانم آسمان بی پرنده یعنی چه، من یک ایرانی‌ام و دوستدار طبیعت، فرق میان طبیعت و زباله‌دان را می‌دانم. می‌دانم که رودخانه جایگاه زباله‌های من نیست. می‌دانم کاغذ، پلاستیک، شیشه و فلز را می‌توان بازیافت کرد و زباله نیستند.

در پایان گلدان‌های کوچک توسط این اعضا به حاضرین اهدا شد. این برنامه که به عنوان موضوع برنامه‌های سال مرکز ۴۳ به اجرا درآمد، باهدف فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی نسل حاضر با مسائل و معضلات وضعیت محیط‌زیست کشور برنامه‌ریزی شد.

لازم به ذکر است این برنامه صبح روز شنبه ۱۶ تیرماه در ساعت ۱۰ صبح در محوطه اداره کل برگزار شد .مربیان راهنمای این برنامه زهرا عظیم نژادیان و نسرین ریوندی بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =