گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری گلستان

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری گلستان در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی مرد بزرگ متون کهن اقدام به برپایی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و ادبی نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این روز مراکز فرهنگی‌هنری با برگزاری فعالیت‌های متنوع از جمله معرفی شخصیت بزرگان ادبیات ایران، شعرخوانی، بحث آزاد و معرفی کتاب این روز را گرامی داشتند.

به یاد پدر

به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی و روز ادبیات کودک و نوجوان و روز قلم مرکز فرهنگی‌هنری کانون مراوه‌تپه مراسم یادبودی را با عنوان «به یاد پدر» با حضور بای‌محمد قلیچی شاعر نام آشنا و جمعی از مسوولان و اعضای نوجوان برگزار کرد.

در این برنامه اهمیت نوشتن و ویژگی‌های بارز یک نویسنده‌ی توان‌مند توسط قلیچی برای اعضای علاقه‌مند تشریح شد.

در ادامه اعضای حاضر در خصوص اولین اثر منتشر شده شاعر مراوه‌تپه‌ای، موضوعات و مضامین اشعار و نوشته هایش و این‌که از بین شعرا و نویسندگان بیشتر به کدامیک تعلق خاطر دارد و چه افرادی بیشترین تاثیر را بر وی داشته‌اند به گفت‌وگو نشستند.

هم‌چنین در این برنامه کوسه‌غراوی رئیس کتابخانه‌های عمومی مراوه‌تپه در مورد اهمیت کتاب‌خوانی و تاثیر مهم مطالعه بر نوشتن نکاتی را مطرح نمود.

معرفی شخصیت و آثار ارزشمند مهدی آذریزدی، قصه‌گویی، برپایی کارگاه کاردستی، شعرخوانی، نشریه دیواری از فعالیت‌های اجرا شده در این روز بود.

برپایی انجمن ادبی «اندیشه و قلم» در مرکز فرهنگی‌هنری کانون آزادشهر

نخستین انجمن ادبی با عنوان اندیشه و قلم هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان با حضور اعضا، نویسندگان و مسوولان در مرکز آزادشهر برگزار شد.

فاطمه رجبلو مسوول کانون پرورش فکری آزادشهر در جمع اعضای این مرکز با اشاره به اهمیت و ضرورت انجمن ادبی و پرداختن به این حوزه اظهار داشت: آشنایی با نسل نوجوان و افق‌های جدید فرصت مناسبی است تا با ایجاد برنامه‌های متناسب با سلیقه‌های این قشر، شاهد شور و نشاط و امید باشیم.

گفتنی است قرار است با برپایی این انجمن در هرماه، اشعار برجسته و ملی ادبی با حضور اعضای نوجوان مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

رونمایی از کتاب «جیکو بلا روبی ناقلا» اثر اعضای نوجوان مرکز و نقد و بررسی کتاب «مژی گم شد» از دیگر برنامه‌های این روز بود.

آشنایی اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون گالیکش با شاعران و نویسندگان بومی

به مناسبت  گرامی‌داشت روز ادبیات کودک و نوجوان، مرکز فرهنگی‌هنری کانون گالیکش اقدام به برپایی نشست ادبی با حضور شاعران و نویسندگان بومی نمود.

در این برنامه که با مشارکت کتابخانه‌های عمومی و با هدف شناخت اعضا با دنیای واقعی شعر و داستان و آشنایی اعضا با آثار نویسندگان و شاعران بومی برگزار شد، بخشی از اشعار و کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان نقد و بررسی شد.

برپایی مسابقه ادبی و اهدای هدایایی به اعضای فعال این کارگاه از دیگر برنامه‌های این مرکز بود.

معرفی ادبیات فاخر ایران در کانون پرورش فکری بندرگز

به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون بندرگز، ویژه‌برنامه‌ای با هدف آشنایی اعضا با ادبیات فاخر ایران زمین و ترغیب و تشویق آنان به مطالعه و نگرش پایدار به ادبیات غنی ایران برگزار گردید.

در این برنامه از شخصیت و زندگی‌نامه مهدی آذریزدی نویسنده برجسته کشور صحبت شد و بخشی از آثار ایشان با همراهی اعضا خوانده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =