نشست کتاب‌خوان برتر به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

نشست کتاب‌خوان برتر اعضای کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه‌ی گرامی‌داشت روز ادبیات کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک زاهدان برگزار شد.

در آغاز این ویژه برنامه، که با حضور کارشناسان، مربیان و اعضا برگزار شد، کارشناس ادبی کانون در فعالیت معرفی کتاب، مجموعه شعر کودکانه‌ی " بود و بود و بود " از سروده‌های افسانه شعبان‌نژاد و شکوه قاسم‌نیا را به حاضران معرفی کرد و نظر اعضا را در مورد کتاب جویا شد.

در ادامه چند عضو نوجوان آثار خود را خواندند و تعدادی کتاب به دوستان خود معرفی کردند. معرفی تعدادی از رمان‌های موجود در قفسه‌های مراکز فعالیت دیگری بود که توسط مربیان ادبی صورت گرفت و پس از آن کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی در خصوص روز ادبیات کودک و نوجوان برای حاضران سخن گفت.

مهتاب سارونی در گفتگوی کوتاه خود به معرفی مهدی آذریزدی پرداخت و کتاب‌های این شخصیت تاثیرگذار در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان را به مهمانان معرفی کرد.

وی خالق مجموعه‌ی " قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب " را یکی از مهم‌ترین کسانی دانست که آثار ارزشمندی چون کلیله و دمنه مثنوی، مرزبان نامه و دیگر میراث‌های گران‌بهای ادبی و فرهنگی را به نسل نو پیوند داد.

در پایان به برگزیدگان بخش اثرخوانی و معرفی کتاب جایزه‌هایی اهدا شد و همه‌ی حاضران در این ویژه برنامه نیز کتاب دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =