اعضای مرکز ۱۴ کانون تهران با زمین دست دوستی دادند

در جشن " گلدونه" مرکز شماره ۱۴ کانون استان تهران، اعضای کودک و نوجوان این مرکز، با مقوله بازیافت و تفکیک زباله‌های خشک و تر آشنا شده و با طبیعت دست دوستی دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره ۱۴ کانون تهران در تابستان ۹۷ راه و رسم دوستی با طبیعت و احترام به زمین را می‌آموزند.

بنابراین گزارش، با توجه به محوریت برنامه‌های این مرکز در سال جاری با موضوع حفاظت از محیط‌زیست و توجه به مقوله مهم بازیافت، مربیان و اعضای کودک و نوجوان این مرکز فرهنگی هنری با برگزاری برنامه‌ای با عنوان " گلدونه"، میزبان کارشناسانی از شهرداری منطقه ۱۴ ناحیه ۴ تهران بودند.

" افسانه محمدی" کارشناس بازیافت و " افسانه ترکی" کارشناس گیاهان آپارتمانی در این برنامه در رابطه بااهمیت حفظ محیط‌زیست و نجات زمین از زباله‌های دیر تجزیه شونده مانند « بطری‌های پلاستیکی، قوطی کنسرو و انواع دیگری از پلاستیک‌ها و شیشه‌ها» با بچه‌ها به گفتگو پرداختند.

افسانه محمدی ضمن معرفی و ارائه توضیحاتی در رابطه با فرایند بازیافت از طریق جمع‌آوری دورریختنی ها و تبدیل این مواد به محصولات موردنیاز از اعضا خواست تا آنجا که می‌توانند از کیسه و دیگر مواد پلاستیکی استفاده نکنند و از منابع طبیعی محافظت کنند.

وی جداسازی زباله‌های تولیدشده را برای حفظ محیطی سالم و زمینی پاک مهم دانست و به بچه‌ها توصیه کرد با جداسازی زباله‌هایی که قابلیت بازیافت دارند می‌توانند به سلامت زمین کمک کنند و محیط‌زیست سالم‌تری داشته باشند.

این کارشناس در ادامه مسابقه‌ای با موضوع بازیافت برای اعضا برگزار کرد و برندگان جوایزی را دریافت کردند.

همچنین افسانه ترکی میهمان دیگر این برنامه به توضیح در خصوص گیاهان آپارتمانی و تأثیر بسزایی که گیاهان در افزایش سلامت افراد ساکن آپارتمان می‌گذارند سخن گفت.

وی گیاهان آپارتمانی را به دلیل آنکه انواع آلودگی‌های موجود در محیط خانه را جذب می‌کنند و با تصفیه هوا، هوایی پاک و تمیز را در محیط‌های بسته آپارتمانی تولید می‌کنند باارزش دانست و برخی از مفیدترین گیاهان آپارتمانی را به بچه‌ها معرفی کرد.

در پایان این برنامه، کودکان و نوجوانان ضمن قرائت بیانیه‌ای اعلام کردند که زمین را دوست دارند و در حفظ سلامت آن می‌کوشند.

این برنامه باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با راهکارهای مؤثر حفظ محیط‌زیست، آشنایی با مقوله بازیافت و تفکیک زباله‌های خشک و تر و همچنین آشنایی با گیاهان آپارتمانی در تیرماه ۹۷ در مرکز شماره ۱۴ کانون استان تهران برگزار شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =