یادمان زنده یاد مهدی آذر یزدی در یزد برگزارشد

یادمان زنده یاد مهدی آذر یزدی، گرامی‌داشت روزملی ادبیات کودک ونوجوان، با حضور فرهاد حسن‌زاده نویسنده‌ی توانای کشوربرگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، یادمان زنده یادمهدی آذر یزدی، پیر نیک‌اندیش ادبیات کودک ونوجوان، با حضور فرهاد حسن‌زاده نویسنده‌ی نام آشنای کشور، محمدرضا آخوندی سرپرست کانون استان یزد، کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان ادبی، در مجتمع فرهنگی هنری کانون یزد، برگزارشد.

دراین برنامه، فرهاد حسن‌زاده در قالب یک کارگاه، در دوبخش تئوری وعملی، با موضوع "سوژه‌یابی و نوشتن طنز برای کودک" مطالبی را بیان کرد.

فرهاد حسن‌زاده دربخشی از مباحث خود، ضمن تعریف طنز، انواع آن را معرفی کرد و به بررسی ویژگی‌های یک متن طنز پرداخت و تفاوت های طنز کودک و نوجوان را با بزرگ‌سال شرح داد و روش‌های سوژه‌یابی را مرور کرد.

وی در بخش عملی و کارگاهی نیز، به کلماتی اشاره کرد که در خود رنگ و بوی طنز دارند و از آن میان با کشیدن یک بوق، روی وایت برد، از حضار خواست تا بگویند با دیدن این بوق به یاد چه چیزهایی می‌افتند و با مشارکت حاضرین در جلسه و هدایت فرهاد حسن‌زاده، به کلمه‌های بوقی، ضرب‌المثل‌های بوقی، اشعار بوقی، اشاره کرد.

در ادامه‌ی برنامه، فرهاد حسن زاده از شرکت‌کنندگان خواست تا او را در خلق یک شخصیت و هویت آن یاری کنند.

در مرحله‌ی اول شکل این شخصیت خیالی با پیشنهادهایی که از سوی شرکت‌کنندگان مطرح شد روی وایت برد، کشیده شد و نام زیپالو انتخاب گردید. سپس این نویسنده‌ی توانا ازمخاطبان در برنامه خواست که در مورد هرکدام از این دو موضوع بوق و زیپالو که خواستند، بنویسند.

در نهایت، قرائت آثار خلق شده در این کارگاه، توسط اعضای ادبی کانون، حسن‌ختام این برنامه بود.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =