کد خبر: 280082
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
بازدید 842
جشن ولادت حضرت معصومه (س) در مراکز کانون تهران

به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) مراکز ۲, ۱۲, ۳۵, ۳۸, ۴۲ و نسیم شهر کانون استان تهران با برگزاری ویژه برنامه هایی شاد، این روز را به اعضای دختر تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مراکز فرهنگی هنری استان، به مناسبت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیه و جشن روز دختر، ویژه برنامه‌های شادی را برای اعضای کودک و نوجوان دختر برپا کردند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

به این مناسبت روز شنبه ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۷ مربیان « مرکز نسیم شهر» ضمن برگزاری جشنی شاد برای دختران، مسابقه استند آپ را در چند نوبت برای اعضا برگزار کرده و برندگان با رای داوران کودک و نوجوان جوایزی دریافت کردند.

از دیگر برنامه‌های این جشن شاد اجرای آیتم‌های نمایشی توسط دختران نوجوان، قرائت اشعاری در وصف ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) توسط نرگس زمانی عضو نوجوان مرکز و تقدیر از  اعضای فعال و برگزیده در جشنواره‌های مختلف استانی بود. 

گفتنی است، لیلا احمد علیزاده و لیلا بهرامی مربی و مربی مسئول این مرکز فرهنگی هنری، در بخشی از این برنامه درباره  ویژگی‌های شخصیتی حضرت معصومه (س) و قدر و منزلت دختران و زنان و نقش و جایگاه آنان در جامعه برای اعضا صحبت کردند.

همچنین به همین مناسبت ۵۰ عضو دختر کودک و نوجوان « مرکز شماره ۲ تهران» به جشنی دخترانه در این مرکز دعوت شدند.

در این برنامه محمد حسین زاده مربی موسیقی مرکز به اجرای چند قطعه موسیقی پرداخت و مربیان کتابخانه ضمن معرفی شخصیت والای حضرت معصومه(س) گلدان‌های کوچکی را به عنوان یادبود به دختران میهمان هدیه دادند.

برگزاری کارگاه کاردستی " دوربین من" و آموزش ساخت دوربین های مقوایی و برپایی نمایشگاه کوچکی از دوربین‌های رنگارنگ بچه ها از دیگر برنامه‌های این روز بود.

بنا به گفته لیلا افسری مربی مسئول، با توجه به مقوله محیط زیست که محور فعالیت‌های تابستانی این مرکز است، روز چهارشنبه ۲۷ تیر دختران کودک و نوجوان از باغ گیاهشناسی تهران دیدن خواهند کرد.

یکی از برنامه‌هایی که به مناسبت روز دختر در « مرکز ۱۲ تهران» به اجرا در آمد، اردوی تفریحی برای دختران کودک و نوجوان بود. در این اردو اعضا به همراه مربیشان به پارک بانوان رفته و ناهار خود در فضای سبز پارک در کنار دوستانشان صرف کرده و روزی شاد را سپری کردند.

جشن روز دختر در « مرکز۳۵ کانون تهران» نیز با حضور۴۰ عضو دختر با اجرای برنامه هایی متنوع برگزار شد. معرفی شخصیت فاطمه معصومه (س) و فلسفه نام گذاری این روز به نام دختران، برگزاری کارگاه ساخت عروسک خمیری، اجرای مسابقات مهیج و بازی‌های فکری و اجرای موسیقی شاد از برنامه‌های این کتابخانه کانون بود.

" گل یاس" عنوان ویژه برنامه‌ای بود در بزرگداشت مقام دختر در روز ولادت حضرت معصومه (س) در « مرکز فرهنگی هنری ۳۸» برگزار شد. در این برنامه اعضای ضمن معرفی شخصیت والای حضرت معصومه (س) به دیگر میهمانان، به شعرخوانی در وصف این بانوی با کرامت پرداختند.

در ادامه دختران شرکت‌کننده در این ویژه‌برنامه، در کارگاه کاردستی با نمد، ساخت گل سر با طرح پروانه را آموختند و در پایان دست سازهای خود را به دوستانشان هدیه دادند.

یکی دیگر از برنامه های جذاب که به مناسبت روز دختر در « مرکز شماره ۴۲» به اجرا در آمد، دورهمی « آب دوغ خیار مادر- دختری» بود.

در این برنامۀ تفریحی که با حضور اعضای دختر و مادرانشان برگزار شد، اعضای دختر با همراهی مادرانشان اقدام به تهیه این غذای تابستانی کردند.

اعضا در تهیه این غذا که از جمله غذاهای ساده، سالم و مناسب برای فصل گرما به شمار می‌آید، از دستورهای غذایی مناطق مختلف ایران استفاده کردند و در نهایت آب دوغ خیارهایی با طعم‌ها و مزه‌های متفاوت توسط گروه‌های شرکت کننده آماده شد.

در ادامه آب دوغ خیارهای مختلف و تزئین شده، توسط آشپزهای کودک و نوجوان روی یک سفره چیده شد و بچه‌ها ضمن آموختن تجربیات تازه‌ای که از آشپزی در کنار مادرانشان بدست آوردند، با غذاها و  فرهنگ مناطق مختلف ایران آشنا شدند.

اعضا و مربیان این مرکز فرهنگی هنری، این دورهمی مادر- دختری را با گرفتن عکس یادگاری به ثبت رساندند و روزی شاد را سپری کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =