ویژه برنامه‌های روز ملی دختران در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

به مناسبت زادروز خجسته حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران، مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین،دبرنامه ها و مراسم متنوعی برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 24 تیر 97، هم زمان با زادروز فرخنده حضرت معصومه س و روز ملی دختران،در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین،برنامه‌های متنوعی اجرا شد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین،ویژه برنامه «سرور شکوفه‌ها» را برای 75 عضو کودک و نوجوان دختر برگزار کرد.شعرخوانی،دکلمه خوانی، معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، بحث آزاد درباره جایگاه دختران در جامعه، اجرای دو نمایش و اهدای هدیه به اعضای دختر از برنامه‌های این مراسم بود.

هم‌چنین این مرکز مراسم جشنی را با عنوان«دختر آیینه‌ها» برای اعضای دختر نوجوان برگزار کرد.مولودی خوانی، اجرای موسیقی اعضا، بازی و سرگرمی و مدیحه خوانی برای حضرت معصومه(س) از برنامه‌های این مراسم جشن بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین به همین مناسبت،سومین کارگاه سالانه عروسک سازی مادران و دختران را برگزار کرد..

دراین کارگاه بیش از 70 عضو دختر به همراه مادران‌شان عروسک ساختند.

معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، مسابقه، اجرای نمایش عروسکی با عروسک های ساخته شده، اهدا یادبود به اعضای ‌هم‌نام حضرت معصومه (س) و تقدیر از مادران و دختران شرکت کننده در کارگاه عروسک سازی از برنامه های اجرا شده در این کارگاه یک‌روزه بود.

در مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره یک، ویژه برنامه «شکوفه بهشتی» اجرا شد.معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، معرفی سرزمین(شهر قم)، کارگاه ادبی «دخترها فرشته اند»، کارگاه کاردستی و قصه گویی از فعالیت‌های اجرا شده دراین برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری الوند به مناسبت روز دختر و هفته عفاف و حجاب با فرمانداری البرز با پویش مردمی«من خانواده ام را دوست دارم» همکاری کرد.

غرفه‌های کانون در این نمایشگاه فعالیت‌های قصه‌گویی، نقاشی و گریم صورت کودکان ارائه می‌کردند که با استقبال ویژه بازدید کنندگان روبرو شد.

در این نمایشگاه از 6 عضو نوجوان دختر محجبه مرکز تقدیر شد.

هم‌چنین این مرکز با همکاری انجمن هنرهای تجسمی شهرستان البرز، برای 40 عضو نوجوان دختریک اردوی یک روزه فرهنگی-تفریحی برگزار کرد.بازدید از باغ پرندگان، مولودی خوانی، اجرای موسیقی سنتی و اجرای نمایش عروسکی اعضا، از برنامه‌های اجرا شده در این اردو بود.

مرکز فرهنگی و هنری تاکستان شماره یک،به مناسبت روز دختر،چهارمین جشنواره سالانه " کاردستی من و مادرم "را برگزار کرد.

در این برنامه، 120 عضو کودک و نوجوان دختر به همراه مادران‌شان حضور داشتند.

در بخش کارگاهی این برنامه،50 عروسک خلاقانه و زیبا با دور ریختنی‌ها ساخته شد.

برپایی نمایشگاه از عروسک‌‎های ساخته شده، اهدا جایزه به نفرات برتر، شعرخوانی اعضا، اجرای سرود، قصه‌گویی و اهدای یادبود روز دختر به همه اعضا از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

مرکز فرهنگی و هنری محمدیه، مراسم جشن روز دختر را با حضور «مژده اروجی» مدیرکل کانون و کارشناسان دفتر استان برگزار کرد.

تلاوت قرآن مجید، اجرای سرود ملی،اجرای سرود،مسابقه،شعرخوانی و تقدیر از اعضای فعال مرکز ،از برنامه‌های این مراسم بود.

مرکز شریفیه  نیز برای 92 عضو کودک و نوجوان دختر و شماری از مادران جشن " بانوی کرامت " را برگزار کرد.

تلاوت قرآن  مجید، معرفی شخصیت حضرت معصومه (س ) ، شعرخوانی، قصه گویی ، خوانش دلنوشته برای حضرت معصومه توسط عضو مرکز، مسابقه و بازی گروهی اعضا با مادرانشان از جمله برنامه های این جشن بود

همچنین در این جشن از اعضا برگزیده در جشنواره رضوی در بخش های کاردستی، تمبرسازی و کارت پستال با اهدا لوح و جایزه تقدیر شد، در ادامه جشنواره غذای " دستپخت دخترانه "  برگزار و در پایان به همه اعضا یادبود روز دختر اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =