کد خبر: 280166
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
بازدید 2903
گزارش هفته عفاف و حجاب در مراکز فرهنگی هنری استان مرکزی

هرساله و از ابتدای سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی مانند دیگر دستگاه های اجرایی اقداماتی در زمینه ی عفاف و حجاب انجام می دهد . این اقداما ت به گونه ایست که همکاران مراکز استان از آغاز سال جدید در برنامه های خود به دو محور عفاف و حجاب توجه کرده و در فعالیت های مرکز لحاظ می نمایند .

اداره کل استان هم در زمینه عفاف و حجاب برنامه ها و اقداما ت خوب و سازنده ای را شامل :دعوت از اساتید و صاحب نظران ، برگزاری جلسات هم اندیشی و بحث آزاد با محوریت عفاف و حجاب ، تشویق اعضا و همکارانی که به این امر مهم توجه خاص دارند، برگزاری مسابقات مرتبط ،  قصه گویی ، شعرخوانی ، داستان نویسی با محوریت عفاف و حجاب ، شرکت در نمایشگاه های پوشش ایرانی اسلامی ، تهیه لباس های ایرانی اسلامی برای عروسک ملی سارا ، برگزاری جشن روز عفاف و حجاب 21 تیرماه در تمامی مراکز استان ، برگزاری حشن روز ملی دختر و پرداختن به اهمیت نقش دختران در فرهنگ و آینده جامعه را انجام می دهد.گزارش زیر گوشه ای از تلاش همکاران در هفته عفاف و حجاب و روز دختر می باشد:

به مناسبت روز میلاد پر برکت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت روز دختر جشنی زیبا برای دختران مهربان مرکزفرهنگی هنری شماره چهار اراک  برپا شد. در این جشن ضمن معرفی شخصیت گهربار ایشان درباره ی دهه کرامت و قصه ی شاهچراغ برای اعضاء صحبت هایی انجام شد .

یست ویکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز حجاب وعفاف نامگذاری شده است روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهر شاد به خاک وخون کشیدند

به همین مناسبت مرکز فرهنگی هنری کردیجان فعالیتهای را با اعضای دختر در مرکز در قالب موضوع حجاب وعفاف اجراکردند شامل معرفی وقایع وایام ،بحث آزاد ،قران وحدیث،معرفی کتاب لباسهای محلی ایران و توضیح درباره حجاب زنان از زمان مادها تا به امروز ،نقاشی که هر کدام از اعضا با توجه به نوع سلیقه خود یکی از پوششهای محلی زنان ایرانی را از کتاب لباسهای محلی انتخاب کردند و آنرا نقاشی کرده ویک جمله زیبا درباره حجاب را بر روی صفحه نقاشی خود نوشتند.

مرکز فرهنگی هنری خسروبیگ با برنامه های نقاشی ، کاردستی،احکام و حدیث ، مسابقه، بحث آزاد، معرفی وقایع ، معرفی شخصیت حضرت معصومه، شعرخوانی و جشن روز دختر هفته عفاف و حجاب را گرامی داشتند.

مرکزفرهنگی هنری آستانه فعالیتهای مختلفی با هدف فرهنگ سازی ونهادینه کردن مقوله ی عفاف و حجاب در بین کودکان ونوجوانان به شرح زیرانجام گرفت.

ساخت ماسکهای سفالی خانمهای با حجاب توسط اعضای کودک دختر،نقاشی کشیدن از مادران،با حجابی که در بیرون از منزل دارند توسط اعضای پسر.،معرفی وقایع وایام وشناخت وجه تسمیه روزعفاف و حجاب برای اعضای پسر،انجام بازی"کجا چی بپوشیم"با هدف ایجاد شناخت برای اعضای پسر در رابطه با پوشش خواهر ها ومادرها ومحارمشان،دعوت ازکارشناسان نیروی انتظامی مقیم در کلانتری شازند جهت شرکت در مراسم روز عفاف و حجاب واجرای فعالیتهایی در همین خصوص توسط ایشان برای گروههای مختلف سنی دختر

در مرکز فرهنگی هنری یل آباد با قرائت سوره مبارکه کوثر توسط زینب فریبرزی ، محفلمان  نورانی شد و به احترام سرود ملی کشورمان به پا خواستیم.مهدی خواجوی ، روحانی روستا در مورد جایگاه دختران در اسلام برای جمع حاضر صحبت کردند  و مسابقه ای مهیج را از بین مطالب بیان شده برای اعضاء مطرح کردند و برندگان هدیه ای از شورای اسلامی روستا دریافت کردند.در این روز پربرکت به دخترانی که 9 ساله شده بودند یک قواره چادر اهدا شد و مکلف شدنشان را تبریک گفتیم.گروه سرود دختران نوجوان ، سرود خواهر خورشید را تقدیم به نگاه زیبای میهمانان کردند و مبینا احدی کیا معرفی شخصی حضرت معصومه (س)  را در قالب  قصه گوئی برای حضار اجرا کرد.در ادامه مراسم از مبینا احدی کیا ، گیتا گرشاسبی و مائده دبیری در بخش (کتابسازی ) و زینب حسینی در بخش ( خاطرات رضوی ) برندگان جشنواره رضوی این مرکزبا اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.

به مناسبت سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت جشن روز دختر با حضور 50نفراز  اعضا در مرکز فرهنگی هنری شازند برگزار شد.

در این برنامه فاطمه نجفی  مربی مسئول مرکز ضمن خوش آمد گویی به اعضا   این روز بزرگ را به دختران حاضر در جشن تبریک گفت و سپس به معرفی قسمتهایی از زندگانی و شخصیت حضرت معصومه (س) و القاب آن حضرت پرداخت در ادامه برنامه صبحانه سالم واهمیت مصرف صبحانه بااجرای برنامه ها ومسابقات شاد در پارک مرکز برگزار شد. گفتنی است در پایان برنامه به اعضاء حاضر در جشن جوایزی اهدا شدواعضایی که در مسابقات استانی جشنواره رضوی برنده شده بودند  لوح تقدیر و هدیه اهدا شد.

به مناسبت ولادت حضرت معصومه س (روز دختر) و همچنین روز عفاف و حجاب جشن بزرگی برای اعضای دختر مرکزفرهنگی هنری شماره یک دلیجان برگزار شد اعضایی که اسوه ی حجاب و عفا ف هستند معرفی شد و فعالیتهای سرود، مسابقه  و نمایش خلاق توسط اعضای دختر برگزار شد .

جشن روز دختر در مراکز فرهنگی هنری شماره سه و دو اراک ولنجرود با برنامه های ویژه و تقدیر از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره رضویو موضوع  عفاف و حجاب برگزار کردند.

در مرکز فرهنگی هنری بازنه محمدی مسوول مرکز به بیان خصوصیات و منش حضرت معصومه (س)پرداختند و بااجرای مسابقه و بازی و سرگرمی و صبحانه سالم و ورزش در پارک با حضور 50 عضو دختر این ایام را گرامی داشتند.

در مرکز فرهنگی هنری شماره یک محلات معرفی شخصیت حضرت معصومه ، قصه گویی ، نمایشگاه کتاب ، معرفی لباس های محلی ایران با نصب روی پانل ، بیان فلسفه حجاب ، کارگاه کاردستی و معرفی اعضای با حجاب بخشی از فعالیت های مرکز در هفته عفاف و حجاب

برنامه های ویژه این روزبا همراهی و همکاری اعضای کودک و نوجوان اجرا شد .خوانش شعر ها ی زیبای اعضا با موضوع حجاب و روز دختر ،  اجرای  فعالیتهایی سرود (منو و چادرم) به صورت گروهی توسط اعضا ی کودک،  مسابقه بستن شال و روسری ، ظرب المثل ها و ... واجرای  گروه های  نمایش خلاق نیز توسط اعضای کودک و نوجوان ،تقدیر از اعضای  با حجاب مرکز و  تقدیر از اعضا برگزیده جشنواره های رضوی و نمایش عروسکی مرکز در این روز در مرکز فرهنگی هنری شماره یک دلیجان

مرکز فرهنگی هنری شهابیه در جشنی که با همکاری  حوزه بسیج حضرت زینب و باشگاه ورزشی مهر در مجتمع حضرت علی اکبر (ع )برگزار شد شرکت کرد وبرنامه ها ی تلاوت قرآن ،سرود ملی و مولودیه خوانی و  مسابقه اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =