تشریح برنامه‌های کانون گیلان در شبکه استانی باران

مدیر کل کانون گیلان با شرکت در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی باران به تشریح برنامه‌ها و تبیین اولویت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی در خدمات‌رسانی به مخاطبان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان،  اسفندیار ضیائی در آغاز این گفتگوی ویژه خبری که به صورت زنده از شبکه استانی باران پخش‌شد، به اثرگذاری برنامه‌های کانون استان گیلان درغنی‌سازی وقت‌های آزاد کودکان و نوجوانان اشاره و از فعالیت‌های هدف‌مند آن در مناطق روستایی و کم‌برخوردار سخن‌گفت.

مدیر کل کانون استان گیلان درعین حال فعالیت‌های این دستگاه فرهنگی را متوجه تمامی آینده سازان ایران اسلامی دانست و با خاطرنشان‌کردن این مسئله که برنامه‌های کانون پرورش فکری محدود به بازه زمانی خاصی نیست، تصریح‌کرد: خدمات‌رسانی به همه‌ی مخاطبان و حرکت در مسیر تحقق عدالت اجتماعی وایجاد فرصت‌های برابر، اهدافی است که از سوی این مجموعه‌ی فرهنگی دنبال‌می شود.

او در همین زمینه برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های استانی، افزایش کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی و فعالیت بخش مکاتبه‌ای واحد ‌آفرینش‌های ادبی کانون را حرکتی سازنده و تلاش برای ایجاد ارتباط دو سویه میان کانون و کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم‌برخوردار عنوان‌کرد.  

این مدیرفرهنگی هم‌چنین نگاهی ویژه به فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی کانون داشت و با یادآوری تفاوت‌های کودکان و نوجوانان دیروز و امروز توضیح‌داد: روند رو به رشد مخاطبان ترسیم‌کننده مسیری روشن برای فعالان حوزه فرهنگ است تا برنامه‌ها را هدف‌مند به پیش‌برده و با پشتوانه مناسب علمی حرکت‌کنند.

ضیائی درهمین حال نیاز جامعه به مهارت‌آموزی را خاطرنشان‌کرد و با بیان این که راه‌اندازی نهضت مهارت‌آموزی و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای تمرین مهارت‌های زندگی از اولویت‌هاست، ابراز امیدواری‌کرد تا با پژوهش و بررسی‌های بیش‌تر و درسایه همراهی مراکز دانشگاهی، بسترهای مناسب برای پاسخ‌گویی به خواسته‌های نسل امروز فراهم‌شود.

تلاش کانون برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مدیریت فضای مجازی، دیگربخش سخنان اسفندیارضیائی در این گفتگوی ویژه خبری بود و وی با تاکید براین موضوع که کانون در این زمینه پیشینه‌ی روشنی دارد، اظهارداشت: برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی با همکاری انجمن مشاوران تربیتی و هم‌چنین راه‌اندازی صدای مشاور برای حل مسایل و ذغدغه‌های تربیتی خانواده‌ها از جمله‌ برنامه‌های کانون در این زمینه محسوب‌می‌شود.

وی اضافه‌کرد: نگاه امروز کانون به فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای انتخاب فعالیت‌ها از سوی کودکان و نوجوانان است و در این مسیر نیز مربیان کانون با بهره‌گیری از شیوه‌های آموزشی خلاقانه و غیرمستقیم، به ایجاد زمینه‌های لازم برای ورود آینده‌سازان به اجتماع تلاش‌می‌کنند.

این مدیر استانی هم‌چنین رسالت کانون در جهت توسعه و افزایش گستره‌ی ادبیات و هنر کودک و نوجوان را مورد توجه قرارداد و با یادآورشدن حمایت این مجموعه‌ی فرهنگی از نویسندگان، شاعران و هنرمندان فعال در این حوزه اظهارکرد: ایران اسلامی بهره‌مند از شاعران، نویسندگان و هنرمندانی است که در سطح جهان و کشور درخشش دارند و کانون با انجام فعالیت‌های خود در زمینه پرورش این شخصیت‌ها، برای بهره‌گیری از توان‌مندی‌های آنان نیز گام‌های موثری برداشته‌است.

ضیائی در تکمیل سخنان خود به برگزاری نشست‌های دوپنجره کانون با حضور شخصیت‌های ادبی کشور و استان اشاره‌کرد و این امر را گشایش پنجره‌ای دو سویه و فرصت‌سازی برای کودکان و فعالان عرصه‌ی ادبیات توصیف‌کرد.

راه اندازی مرکز تخصصی تولید تئاتر کودک و نوجوان در کانون رشت ازدیگر برنامه‌ها بود که اسفندیار ضیائی به آن اشاره داشت و وی  با تاکید بر این موضوع که با همراهی مسوولان استانی و همکاری آموزش و پرورش استان زمینه لازم برای شکوفایی استعدادها و تولید کارهای فاخر تربیتی فراهم‌شده است، گفت: استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، توفیق کانون در این زمینه را به تصویرمی‌کشد.

مدیر کل کانون استان گیلان در عین حال به ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، مراکز فراگیر و کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی این مجموعه‌ی فرهنگی در سراسر استان پرداخت و از برنامه‌های 5 ساله کانون برای گسترش همه‌جانبه و افزایش مخاطبان خبرداد.

او درهمین زمینه از جمعیت دانش‌آموزش استان سخن‌گفت و با اشاره به لایه‌های مخاطبان کانون پرورش فکری- زبان آموزان کانون زبان، اعضای کودک و نوجوان، دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح کانون مدرسه، مخاطبان کانون نمایش و علاقه‌مندان به خرید کتاب و محصولات فرهنگی-  افزود: امیدواریم در سایه همراهی تمامی دستگاه‌های کشوری و استانی و هم‌گامی همیشگی مخاطبان، زمینه‌ی لازم را برای افزون‌شدن گستره‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان فراهم‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =