برگزاری کارگاه آشنایی با ماه گرفتگی در مجتمع کرج

جمعی از کودکان مرکز مجتمع کرج با پدیده"خسوف" آشنا شدند.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز نرمین کریمی، مسوول مرکز مجتمع، ضمن اعلام این خبر افزود:

فرزانه ایران پاک مسوول واحد نجوم کانون استان البرز، هر چهارشنبه در ایام تابستان، کارگاه نجوم را ویژه اعضا علاقه­ مند برگزار می کند.

وی هم چنین گفت : در این چهارشنبه، ۳ مرداد ۹۷ با توجه  این که جمعه ۵ مرداد،  بزرگترین ماه گرفتگی قرن را خواهیم داشت، کارگاه نجومی مرکز مجتمع با ابن موضوع برگزار شد و اعضا از اطلاعات مختلف در این زمینه بهره مند شده و پاسخ سوالات خود را گرفتند.

وی افزود:ایران پاک در این کارگاه،  در خصوص ماه، خورشید، زمین و موقعیت­ های آن­ ها نسبت به یکدیگر   و اهله ی ماه با ماکت، صحبت کرده و با اشاره به باورهای غلطی که در زمان گذشته نسبت به ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی وجود داشت گفت : امروزه دانش ما از پدیده ها و زندگی آگاهانه سبب شده بیشتر به قدرت خداوند متعال پی ببریم و کمتر دچار ترس و وحشت شویم.

هم چنین مسوول کارگاه نجوم کانون البرز،  مراحل مختلف ماه گرفتگی ۵ مرداد  را تشریح و ضمن توضیح نیم سایه ، سایه و ...،از خسوف کلی و جزیی سخن گفت .

وی هم چنین  ادامه داد : همزمان با ماه گرفتگی که کامل ترین و طولانی ترین ماه گرفتگی قرن بوده و در ایران به راحتی قابل مشاهده است ، مریخ نیز به نزدیک ترین فاصله خود با زمین خواهد رسید.

این کارشناس متخصص نجوم خطاب به کودکان گفت: از حدود ساعت ۹ شب پنج شنبه ۵ مردادد ماه گرفتگی جزیی آغاز و تا نیمه شب تقریبا به اوج می رسد و پس از گرفت کامل، مدت زمان  گرفت آن حود ۱۰۳ دقیقه خواهد بود .

وی افزود پس از این واقعه تا حدود ۱۰ سال آینده خسوف کامل در ایران  نخواهیم داشت و از کودکان خواست تا با دقت این پدیده های  بی نظیر یعنی "خسوف "و "مقابله مریخ با زمین"،  را مشاهده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =