کتاب‌ها در کانون۳۱ تهران نوش جان شدند

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۱ کانون استان تهران در دومین هفته از مرداد ماه ۱۳۹۷ با حضور «جمال الدین اکرمی‌» نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان، مسابقه کتاب‌خوانی« کتاب نوش» را آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در دومین هفته از مرداد ماه ۱۳۹۷ مرکز شماره ۳۱ کانون تهران باهدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و اهمیت مطالعه، مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان « کتاب نوش» و شعار «‌کتابت را نوش جان کن» با حضور « جمال‌الدین اکرمی»، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان برگزار کرد.

در ابتدای این برنامه، نویسنده کتاب «غریبه و دریا» طی سخنانی با اعضای این مرکز، ضمن بیان اهمیت مطالعه در دوره کودکی و نوجوانی، در رابطه با ضرورت نوشتن درباره ایران و معرفی آداب‌ورسوم مناطق مختلف کشور سخن گفت.

وی دراین‌باره گفت؛ ما نویسندگان تلاش می‌کنیم تا آنچه درباره ایران می‌نویسیم، جذاب و خواندنی باشد تا کودکان و نوجوانان بافرهنگ ایران و زیبایی‌های سرزمینمان بیشتر آشنا شده و کمتر به مطالعه کتاب‌هایی که گاها از فرهنگ غنی ایرانی –اسلامی دور هستند بپردازند.

اکرمی نقش مربیان را در معرفی کتاب‌های خوب و علاقه‌مندسازی کودکان و نوجوانان به مطالعه مهم ارزیابی کرد و در ادامه نامه‌هایی که بچه‌ها برایش نوشته بودند را خواند و حضوراً به آن‌ها پاسخ داد.

وی در ادامۀ این برنامه کارگاهی با عنوان داستان سازی فی‌البداهه برای حاضران برگزار کرد و اعضا توسط ماسک‌ها و ابزار مختلف زیر نظر مدرس کارگاه، با شیوه نمایش خلاق به آفرینش داستان‌های خلاق پرداختند. همچنین تئاتری با محتوای کتاب مرغ مهاجر توسط نوجوانان اجرا شد.

بنابراین گزارش در بخش دیگر این برنامه اعضا سؤالاتشان را در رابطه با برخی کتاب‌های این نویسنده پرسیدند و کتاب‌های «مرغ مهاجر، پروفسور زالزالک و غریبه و دریا» توسط اعضا موردنقد و بررسی قرار گرفت و میهمان برنامه صبورانه به سؤالات اعضا پاسخ داد.

از دیگر بخش‌های این برنامه که توسط اعضای نوجوان به اجرا درآمد، قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط حسن هادی‌زاده عضو نوجوان، اجرای نقالی داستان رزم  سهراب و گرد آفرید با هنرمندی «محیا محمد جعفری و پری ماه کشوری»، اجرای موسیقی توسط « سارا حبیبی و روح اله قادری» و آیتم‌های نمایش عروسکی توسط اعضای کودک بود.

همچنین مربیان این مرکز فرهنگی هنری با حضور جمال‌الدین اکرمی از نماد مسابقۀ « کتاب نوش» رونمایی کردند و به معرفی شرایط مسابقه و نحوه شرکت اعضا در آن پرداختند و این مسابقه کتاب‌خوانی که با بخش‌های هیجان‌انگیز طراحی و برنامه‌ریزی‌شده بود رسماً آغاز شد و اعضا تا پایان تابستان فرصت خواهند داشت بامطالعه کتاب‌ها بر امتیازات خود افزوده و در این رقابت شرکت کنند.

قدردانی از اعضای کودک و نوجوان فعال و کتاب‌خوان و گرفتن عکس یادگاری و پذیرایی از آخرین بخش‌های این برنامه بود.

گفتنی است در این برنامه شیوا جعفری کارشناس فرهنگی کانون استان نیز میهمان برنامه بود و سجاد شهبازیان عضو نوجوان مرکز مجری‌گری این برنامه را بر عهده داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =