مراکز ۲ و ۳۳ کانون تهران جشن « عطر شکفتن» برگزار کردند

اعضا و مربیان مراکز کانون استان تهران در میلاد با سعادت علی بن موسی‌الرضا (ع) با برگزاری جشنی به این مناسبت، به ایشان عرض ارادت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مربیان مرکز شماره ۲ کانون استان به این مناسبت جشنی با عنوان « عطر شکفتن» با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان برپا کردند.

در این جشن اعضای فعال و باسابقه مرکز برنامه‌هایی را برای دوستانشان به اجرا درآوردند. «ابوالفضل برزگری» آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد، «مرضیه مکانی» شعری درباره‌ امام رضا (ع) خواند و « معراج بیدار» تصنیف «سِحر سحَر» را هنرمندانه اجرا کرد و در ادامه نمایشی به نام «جادوگر دهکده‌ سبز» توسط اعضا کودک پسر مرکز اجرا شد. این نمایش به سرپرستی لیلا افسری مربی مسئول و همکاری هانیه دانشور و مبینا گیلک آبادی به اجرا درآمد و «محمدرضا احدنژاد، طاها مردانه، حسین حقیقت، امیرحسین شفیع‌زاده، امیرمحمد سیف‌زاده، پارسا افروغ و سید محمدصادق موسوی» اعضای این گروه نمایشی بودند.

همچنین «‌امیرحسین پور پناهی» یکی از سروده‌هایش را با موضوع امام رضا (ع) برای دوستانش قرائت کرد و «علیرضا و سجاد احمد پور» اعضای هنرمند، میهمانان را به شنیدن تصنیفی با موضوع ولادت امام هشتم دعوت کرده و صلوات خاصه را همخوانی کردند.

بنابراین گزارش، با توجه به اهمیت موضوع محیط‌زیست «‌آنوهه ناظر»، کارشناس مرکز تحقیقات فضای سبز شهرداری منطقه ۱۱ تهران به‌عنوان میهمان در این برنامه حضور داشت و توضیحاتی درباره‌ نحوه‌ نگهداری گل و گیاه و راه‌های دوستی با طبیعت نکاتی را برای بچه‌ها یادآور شد.

وی در ادامه نکاتی در رابطه با گیاهان کاشانه‌ای، انواع و شرایط نگهداری و تأثیر بسزایی که گیاهان در افزایش سلامت افراد دارند سخن گفت و همچنین نحوه کاشت بذر درون گلدان‌هایی که اعضا با بطری‌های بازیافتی ساخته بودند به آن‌ها آموزش داد و در پایان مسابقه‌ای با موضوع کاشت گیاهان برگزار کرد و به برندگان ابزار باغبانی هدیه داد.

همچنین در مرکز ۳۳ کانون تهران نیز به مناسبت میلاد باسعادت هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت، مراسم جشنی ویژه دختران کودک برگزار شد.

برنامه با تلاوت آیاتی از کلام‌الله‌ مجید توسط «هدیه نجفی» عضو کودک و جمع خوانی زیارت‌نامه امام رضا(ع) و مولودی‌خوانی توسط یکی از بانوان مداح اهل‌بیت آغاز شد.

همچنین «هستی عزیزی» عضو کودک درباره شخصیت والای امام رضا (ع) برای دوستانش صحبت کرد و در ادامه «صفا رضایی» داستانی از زندگی امام مهربانی‌ها را برای میهمانان  قصه‌گویی کرد.

در پایان مربی مسئول این مرکز فرهنگی هنری به معرفی کتاب‌هایی که در رابطه با زندگی، شخصیت، معجزات و سیره رفتاری امام هشتم پرداخت.

گفتنی است مرکز شماره ۲ کانون تهران در منطقه ۱۱، خیابان هلال‌احمر، خیابان شهید محمدباقر خورک (جعفری)، بن‌بست کتابخانه واقع‌شده است و مرکز ۳۳ کانون تهران در منطقه ۱۷، خیابان قلعه مرغی، خیابان زمزم واقع در پارک زمزم به کودکان و نوجوانان این منطقه از شهر تهران خدمات فرهنگی و هنری عرضه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =