کد خبر: 280617
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
دریا را دریابیم

اعضای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران در آستانه روز دریای خزر، خواستار حفظ سلامت دریای خزر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران، 21 مرداد ماه سال ۱۳۸۵، کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر (کنوانسیون تهران) برای ۵ کشور ساحلی لازم‌الاجرا و به‌عنوان روز دریای خزر نامگذاری شد.

این روز در حالی نام‌گذاری شد که فعالیت های انسانی بیش از حد و بهره برداری‌های اقتصادی پرشتاب و کم ملاحظه، موجب تخریب اکوسیستم‌های طبیعی، آلودگی محیط زیست و کاهش کیفیت آب این دریا شده است و چشم انداز توسعه پایدار را درآینده آبی دریای خزر کم رنگ  کرد.

اما اعضای کانون مازندران  به عنوان نسل امروز و فردای ایران به توسعه پایدار می اندیشند! هر چند کودکانه، اما پر از امید و سرشار از رنگ ...

در آستانه روز دریای خزر اعضای کانون‌های ساری، کیاسر و گلوگاه با حضور در ساحل دریای فرح آباد ساری به اجرای برنامه‌های هنری پرداختند.

اجرای نقاشی با استفاده از شن و صدف، بحث آزاد، شعر با موضوع دریا از جمله برنامه‌های اعضای کانون در ساحل دریای خزر بود.

در همین حال قرار است، برنامه‌ای به همین مناسبت 22 مرداد از سوی کانون پرورش فکری رامسر و حمایت و همراهی فرمانداری و سایر دستگاه‌های شهری در ساحل دریای این شهرستان برگزار شود.

از برنامه‌های این روز می توان به؛ برگزاری جشنواره مجسمه‌های شنی- جشن سنگ و رنگ-نمایش ماسک مقوایی جانوران دریایی از دست سازه‌های اعضای کانون رامسر  اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =