کد خبر: 280636
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
دومین جلسه انجمن ادبی مهتاب در نیشابور برگزار شد

دومین جلسه انجمن ادبی مهتاب نیشابور با حضور ۴۵ عضو نوجوان دختر در مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۷و هم‌زمان با روز خبرنگار دومین جلسه انجمن ادبی مهتاب نیشابور در مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون نیشابور با حضور اعضاء مراکز سه‌گانه این شهرستان برگزار شد.

زهره اکبرآبادی مسئول انجمن مهتاب در نیشابور با اعلام این خبر افزود: در این نشست مهدی نوروز، معاون دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور و استاد ادبیات، میهمان جلسه بود و اعضاء پس از خواندن آثار خود پای نقد و نظر این استاد نشستند.

نوروز در این جلسه به نقش مثبت کانون در ایجاد فرصت پرورش استعدادهای ادبی نوجوانان اشاره کرد و گفت:آن‌چه در نوشته‌هایتان به خوبی مشهود است، داشتن پیشینه مطالعاتی خوب شما است و من امروز از شنیدن آثار شما لذت بردم.

استاد ادبیات زبان فارسی به اعضای انجمن ادبی کانون پیشنهاد داد تا برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی خود در حوزه ادبیات، به مطالعه آثار شاعران دوره‌های کهن، میانه و معاصر بپردازند و با تیزبینی و دقت خود به تفاوت‌های موجود میان کلام آنان در هر دوره تاریخ ادبیات پرداخته و با عبارات مورد استفاده هر دوره آشنا شوند.

در ادامه مهدی نوروز به بررسی تک‌تک آثار خوانده شده توسط اعضا پرداخت و مواردی چون استفاده به‌جا و مناسب از زبان محاوره‌ای، تصویرسازی‌های بدیع و زیبا، ایجاز و کم‌گویی، دانستن جایگاه و ویژگی کلمات استفاده شده در ادبیات ایران را به عنوان نکات برجسته این آثار ذکر کرد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نیشابور توصیه‌هایی برای زیبایی اشعار و داستان‌های اعضا مطرح کرد و گفت: اگر نوشته‌های شما براساس یک تفکر به وجود آمده باشد، زیبایی و اثرگذاری لازم را خواهد داشت و شما با استفاده از صور خیال و آرایه‌های ادبی متناسب با زبان امروز می‌توانید یک ارزش ویژه‌ای به نوشته‌هایتان دهید. بسیار بخوانید و اجازه دهید دیگران آثار شما را بشنوند و نقد کنند چرا که نقد این آثار بهترین راه برای پیشرفت شما خواهد بود.

در این جلسه ۱۵ نفر از اعضاء به خوانش آثار خود پرداختند و در انتها کارگاهی با موضوع «تشبیه» برگزار و اعضاء به نوشتن اثر جدید پرداختند. همچنین کتاب «آشنایی با شعر و عناصر آن» تالیف دکتر مهدی نوروز و هادی محروقی از انتشارات آهنگ قلم به آنان هدیه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =