کد خبر: 280661
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
ششمین نشست ادبی انجمن مهتاب

ششمین نشست ادبی انجمن مهتاب کانون قوچان با نقد فیلم بادکنک قرمز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ششمین انجمن ادبی مهتاب با حضور ۱۱ عضو نوجوان به مدت سه ساعت در مرکز فرهنگی هنری قوچان تشکیل شد.

میترا شجاعی‌مقدم مربی مسوول مرکز، نقد و بررسی فیلم کوتاه «بادکنک قرمز» به کارگردانی آلبر لاموریس از نظر ویژگی‌ داستان‌های کوتاه و شاخصه‌های دیالوگ‌محور را موضوع اصلی این نشست عنوان کرد و در معرفی این فیلم گفت: این فیلم رابطه یک کودک با بادکنک را به نمایش می‌گذارد. بادکنک قرمزی که کودک را همه‌جا به دنبال خود می‌کشد. گاهی با کودک قهر می‌کند و گاهی حتی عاشق او می‌شود. وقتی بادکنک آبی رنگ را می‌بیند، پسرک را فراموش می‌کند اما باز هم پیش او بر می‌گردد.

در ابتدای نشست، اعضا پس از تماشای فیلم «بادکنک قرمز» به نقد آن پرداختند و ضمن شنیدن نقد درونمایه فیلم به قلم الهام فلاح مربی ادبی مرکز، با کارکردهای دیالوگ در داستان‌های کوتاه چون انتقال و بیان احساسات و اطلاعات، نشان دادن ابعاد مختلف شخصیتی یک فرد و به جلو بردن داستان و کنش‌های داستانی آشنا شدند

فلاح ضمن توضیح درباره جایگاه هنری فیلم «بادکنک قرمز» در مجامع بین‌المللی و جوایزی که در جشنواره‌های مختلف کسب کرده بود، از حضور تعداد محدود شخصیت‌ اصلی، بازه زمانی کوتاه و حادثه‌محور بودن داستان‌های کوتاه یاد کرد.

گفتنی است این فیلم، اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و جایزه ویژه بفتای فرانسه را در سال ۱۹۵۷ و نخل طلای فیلم کوتاه جشنواره کن را در سال ۱۹۵۶ از آن خود کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =