دیدار از خانواده‌ شهدا، مخصوصا شهدای نوجوان در امتداد راه کانون است

خانواده‌ی شهیدان احمد و محمد ملک‌محمدی میزبان دومین دیدار خانواده‌ی شهدای مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم، حسن ندافی و کارشناسان ستادی در دومین دیدار از خانواده‌ی شهدا در ویژه برنامه‌ی «کاروان زینب» که قرار است ماهی یکبار در منزل شهیدان گرانقدر جنگ تحمیلی و مدافعان حرم حاضر شوند، به منزل شهیدان احمد و محمد ملک‌محمدی از شهدای گرانقدر هشت سال جنگ تحمیلی رفتند و با ادای احترام به مقام شهدا با خانواده‌ی ایشان به گفتگو نشستند.

در این دیدار، مادر، برادر، خواهر و همسر شهید محمد ملک‌محمدی از خاطرات آن دو بزرگوار گفتند و ندافی ضمن معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همسو بودن فعالیت کانون با مقوله فرهنگ و تربیت، فرهنگ مقاومت را از جمله فعالیت‌های مهم در مراکز بر شمرد و عنوان کرد: «در این دیدارها، من و کارشناسان از شما و فرزندان شما برای تقویت فرهنگ مقاومت و ایثار الهام می‌گیریم و قول می‌دهیم که اعضای کانون را با این روحیه‌ی از خودگذشتگی آشنا کنیم و قطعا این دیدار در امتداد کاری است که ما در مراکز کانون انجام می‌دهیم.»

در این دیدار برادر شهیدان ملک‌محمدی که خود نیز از هم‌رزمان ایشان در جنگ بود به ذکر خاطراتی از برادران شهید خود پرداخت و گفت: محمد، فرهنگی بود و دبیرستان خود را در دانشسرای مقدماتی تمام کرد و با قبولی در دانشگاه شهید بهشتی به دفاع در خط مقدم جنگ رفت و پس از دو بار اعزام به جنگ و شرکت در عملیات متعدد در سال ۱۳۶۴ در سن ۲۴سالگی به آرزوی خود که همواره شهادت بود رسید.

احمد برادر کوچکتر او بود که در زمان اعزام تنها ۱۲ سال داشت  و پس از ۷ سال مقاومت در عملیات کربلای۱ به شهادت رسید. محمد در زمان جنگ در نهضت سوادآموزی فعالیت داشت و در روستاهای اطراف قم بخش خلجستان معلمی می‌کرد تا رئیس نهضت سوادآموزی استان قم شد. احمد که شهید شد محمد تاب ماندن نداشت و به مناطق عملیاتی رفت تا عملیات کربلای ۵ و شلمچه آخرین حضور او در جبهه‌های حق علیه باطل باشد.

محمد شوخ‌طبع و در عین حال، در کار جدی بود و اعتقادش به حجاب برای تمام خانواده مثال‌زدنی بود. مادر شهیدان احمد و محمد در جواب اینکه همه‌ی فرزندان عزیز هستند و از دست‌دادنشان غمی سوزناک است کدام یک از آنها بیشتر دل شما را سوزاند گفت: «هر دوی ایشان برایم عزیز بودند و شهادتشان و جای خالی آنها سخت است اما دردناک‌تر و سوزانده‌تر از آن دیدن بی‌حجابی در جامعه است.»

شهدای نوجوان هشت سال دفاع مقدس در کشور تعدادی بالغ بر ۳۳هزار نفر است که ۲۶۸ نفر آنها از استان قم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =