کارگاه تصویرگری نرگس محمدی در کرمان برگزار شد

کارگاه آموزشی تصویرگری کتاب کودک و نوجوان با حضور نرگس محمدی برنده‌ی سیب طلایی بیست و ششمین جایزه تصویرگری براتیسلاوا در کرمان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون کرمان، این کارگاه با هدف بالا بردن سطح توانایی هنرمندان با حضور 60 تصویرگر کرمانی و جمعی از مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در موزه هنرهای معاصرصنعتی کرمان برپا شد.

 نرگس محمدی تصویرگر کتاب کودک و نوجوان و مدرس این کارگاه که در حاشیه نمایشگاه تصویرگری براتیسلاوا برگزار شد، با اشاره به این‌که تصویرگران ایرانی در دوره‌های مختلف جایزه تصویرگری براتیسلاوا، موفق به کسب درخت طلا، سیب طلا و پلاک طلا شده‌اند، تصریح کرد: در کنار نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری براتیسلاوا در اسلواک، نشست کارشناسان بین‌المللی، سیمنارها و کارگاه‌هایی برای هنرمندان نوپا با حضور هنرمندان تصویرگر از همه کشورها برگزار می‌شود.

محمدی با بیان این‌که برای شروع هر کارِ تصویرگری، طراحی اولیه‌ی روند داستان ضروری است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مفاهیم از طریق تصویر به کودک منتقل می‌شود و بسیاری از کودکان کتاب را بر اساس تصاویر آن انتخاب می‌کنند.

این تصویرگر با تاکید بر ارتباط کودک و نوجوان با کتاب گفت: نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوان در ایران کمتر درباره مفاهیم انتزاعی چون مرگ و ترس و... برای کودکان داستان می‌نویسند درحالی که باید کتاب‌های بیشتری برای پاسخ‌گویی به سوالات ذهنی کودکان منتشر شود.

وی با بیان این‌که، سیب طلایی بیست و ششمین جشنواره تصویرگری براتیسلاوا را برای کتاب «من یک گوزن هستم» به قلم احمدرضا اکبرپور نشر افق، ۱۳۹۴ دریافت کرده‌ام، گفت: روند نشر این کتاب با سایر کتاب‌ها فرق می‌کند؛ این کتاب در ابتدا تصویرگری و بعد براساس تصویر داستان‌نویسی شد و پیام آن دفاع از حقوق حیوانات و حفظ محیط‌زیست است.

برنده سیب طلای بیست و ششمین جایزه تصویرگری براتیسلاوا خطاب به تصویرگران کرمانی گفت: کلاژبندی در تصویرگری موجب ترکیب‌بندی بهتر می‌شود.

وی با اشاره به روند کار تصویرگری کتاب «شب بخیر فرمانده» نوشته اکبرپور گفت: تمایز این کتاب نسبت به سایر کتاب‌های کودک و نوجوان این است که به زبان جهانی نوشته شده و مربوط به همه دنیا است.

در این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان با تکنیک منو پرینت تصویرسازی کردند و به 20 اثر برتر کتاب «من یک گوزن هستم» با امضای نرگس محمدی تصویرگر کتاب اهدا شد.

در ادامه، تمبر یادبود حضور نرگس محمدی در نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری براتیسلاوا از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این تصویرگر اهدا شد.

نرگس محمدی دانش‌آموخته رشته گرافیک از دانشگاه شاهد است که فعالیت خود را در حوزه‌ی تصویرگری کتاب کودک و نوجوان از سال ۱۳۸۵ آغاز و تا کنون بیش از ۲۰ جلد کتاب تصویرسازی کرده که تعدادی از این کتاب‌ها از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

وی که سابقه‌ی شرکت در کارگاه آموزشی تصویرگری لیندا وولفزگروبر تصویرگر اتریشی- ایتالیایی در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ را در پرونده‌ی هنری خود دارد تا کنون موفق به دریافت جوایز داخلی و خارجی متعددی شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی سیب طلایی جایزه دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۷ اشاره کرد.

کارگاه آموزشی تصویرگری کتاب کودک و نوجوان از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۴:۳۰ روز پنجشنبه ۲۵ مرداد 1397 در کتاب‌خانه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =