سه کودک نقال، حماسه‌های شاهنامه را روایت کردند

در سومین روز از جشنواره قصه‌گویی مرحله حوزه‌ای کانون استان تهران به میزبانی مرکز شماره ۴۲، هفده قصه‌گو به اجرای قصه‌گویی پرداختند.

به گزاش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در سومین روز از جشنواره قصه‌گویی مرحله حوزه‌ای که در آخرین هفته از مردادماه برگزار شد، ۱۴مربی و ۳ عضو کودک، به اجرای قصه‌گویی با مضامین تربیتی، اخلاقی و آموزشی پرداختند.

گفتنی است در این حوزه، قصه‌هایی از شاهنامه به شیوه نقالی موردتوجه قصه‌گویان کودک و نوجوان قرارگرفته بود و «آنیتا و آندیا جعفری و فثنا فیض الله‌زاده » سه عضو کودک، پس از آموختن قصه‌گویی به شیوه نقالی در مراکز کانون استان، بابیانی شیوا و اجرایی هنرمندانه، داستان‌های حماسی شاهنامه را برای حاضران نقل کردند.

بنا براین گزارش در بخش نقد و نظر، محورهای نقد و بررسی مربیان و کارشناسان، بر انتخاب قصه‌های مناسب و تأکید بر محتوای آن‌ها بود.  

بنا به گفته کبرا بابایی کارشناس فرهنگی حوزه یک، نکاتی در رابطه با استفاده درست از زبان بدن، اوج و فرود مناسب، حرکت قصه‌گو بر صحنه، استفاده صحیح از حالات چهره، شاخصه‌هایی بود که در تحلیل اجراهای قصه‌گویی به آن‌ها اشاره شد.

همچنین مباحثی پیرامون بیان غیرمستقیم مفاهیم نهفته در قصه و توجه به مضامین بلند انسانی، آداب‌ورسوم و فرهنگ در انتخاب قصه‌ها به شکلی غیرمستقیم و قابل‌فهم برای مخاطب، از دیگر مواردی بود که در این نشست دوستانه بیان شد و قصه‌ها نیز بر اساس همین معیارها بررسی شدند.

لازم به ذکر است که نوشین آغاز کارشناس مسئول فرهنگی میهمان قصه‌گویان این حوزه بود.

بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی مرحله حوزه‌ای مراکز کانون استان تهران، از نیمه مرداد تا اوایل شهریورماه ۱۳۹۷ در مراکز ۴۲،۲۱،۹،۸ و علوم ، به‌عنوان مراکز میزبان، در پنج حوزه کارشناسی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =