کردستان میزبان اولین مهرواره هنرهای بومی و سنتی«بوکه بارانه» منطقه ی دو کشور

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت: اولین مهرواره هنرهای بومی و سنتی (بووکه بارانه) منطقه‌ی دو کشور به میزبانی کانون استان کردستان با هماهنگی معاونت فرهنگی کانون کشور همزمان با هفته وحدت امسال برگزار می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،سهیلا شیخی افزود:این مهرواره با هدف آشنایی با هویت ملی و پرورش خلاقیت هنری اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سنندج برگزار می‌شود.

شیخی خاطرنشان ساخت:این مهرواره با موضوع آزاد در دو بخش نمایش های آئینی وسنتی و نغمه ها و آواهای محلی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: نوجوانان،اعضای مراکز ثابت، فراگیر و سیار  12 تا 18 سال می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

شیخی افزود:مهرواره حاصل برنامه‌های فرآیندی و هدفمند مراکز کانون است و ساز و کار مشارکت اعضا در اجرای محتوای مهرواره در فضایی پرنشاط و دور از رقابت فراهم می شود.

وی عنوان کرد:عروسک‌های‌ غول پیکر با لباس‌های‌ محلی استان‌های منطقه و عروسک‌های بومی هر استان همزمان با برگزاری مهرواره به اجرای نمایش می پردازند.

مدیرکل‌کانون‌استان‌کردستان گفت:‌مهراره‌ هنرهای بومی و سنتی با حضور استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قم و کردستان برگزار می شود.

لازم به ذکر است، به زودی فراخوان مهرواره هنرهای بومی و سنتی منطقه دو کشور و همچنین طرح تبدیل عروسک های آئینی به نمایش به شکل کشوری منتشر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =