بزم آوا و نوا در کانون قزوین

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، دومین جشنواره آوازهای کودکانه را ویژه اعضای پسر مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، دومین جشنواره آوازهای کودکانه با شرکت ۳۲ عضو پسر در سالن نمایش کانون استان قزوین برگزار شد.

این جشنواره با تلاوت قرآن مجید، سرود ملی و اجرای آواز یک کودک ۶ساله «محمدسام خانی» آغاز شد.

در ادامه دبیر برنامه «اعظم یوسفی»کارشناس فرهنگی کانون استان قزوین، همراه با خوش‌آمدگویی به مهمانان و شرکت کنندگان این برنامه، درباره موسیقی و اثر آن در جان و دل انسان‌ها مطالبی را بیان کردو در ادامه ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند با کشف و شناسایی استعدادهای آواز در اعضای کانون، گامی موثر در مسیر بالندگی هنر استان بردارد.

در این جشنواره که با حضور«مژده اروجی» مدیرکل کانون استان قزوین برگزار شد،۳۲ عضو کودک و نوجوان پسر از مراکز شماره یک قزوین، شماره سه قزوین، مجتمع، الوند، شریفیه، اقبالیه، سگزآباد، آوج و سیار شهری ناحیه البرز در قالب‌های موسیقی پاپ و سنتی،با موسیقی و بدون موسیقی با هم به رقابت پرداختند.

برگزاری نشست پرسش و پاسخ با حضور داوران جشنواره از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

در این برنامه داوران درباره انواع موسیقی، تفاوت آن‌ها، ارکان موسیقی و دیگر موارد موردعلاقه با اعضای کانون به گفت و گو نشستند.

داوران این جشنواره «کامران کاکاوند» از اساتید آواز و موسیقی استان قزوین و«حسین ترکاشوند» آهنگساز.خواننده. نوازنده. مدرس پیانو. سلفژ و آواز برعهده داشتند که در بخش‌هایی از برنامه، چند اثر خود را برای مهمانان مراسم اجرا کردند.

در بیانیه هیات داوران که در پایان مراسم توسط حسین ترکاشوند خوانده شد، هدف اصلی این جشنواره کشف استعدادها و شناخت موسیقی ملی کشور(شامل سنتی و پاپ)، بالابردن سطح آگاهی، تجربه و اعتماد به نفس و گزینه‌های داوری این مسابقه را صدای زیبای ذاتی،کوک مناسب، هماهنگی با موسیقی، رعایت ریتم، بیان درست در اجرای اشعار، بیان و انتقال حس به مخاطب، تحریر، پوشش مناسب و انتخاب قطعه مناسب با اجراکننده اعلام کردند.

براین اساس ۸ شرکت کننده به عنوان برگزیده معرفی شدند که شامل، علیرضا امینی (مرکز فرهنگی و هنری الوند)، محمدمهدی محمدزکی(مرکز اقبالیه)، امیررضا اکبرزاده(مرکزمجتمع) حسین بختیاری(مرکز شریفیه)، محمدجواد برور(مرکز شماره سه قزوین)، و سیناکرمی نور و علی خانی (مرکز مجتمع )بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =