کد خبر: 280893
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
خالق اثر خانواده‌ی آقای چرخشی به شهرکرد می آید

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان طاهره ایبد نویسنده مشهور کشورمی شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: طاهره ایبد نویسنده‌ی بلند آوازه‌ی ایران در 4 شهریور ماه 1397 مهمان کودکان و نوجوانان استان در همایش ادبی « دو پنجره » اداره کل کانون خواهد بود.

 140عضو نوجوان از مراکز فرهنگی استان در همایش ادبی دو پنجره‌ در نوبت صبح و بعد از ظهر در مراکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد و سورشجان به نقد وبررسی محتوایی و ظاهری کتاب «خانواده‌ی آقای چرخشی » با حضور نویسنده این کتاب خواهند پرداخت.

بر اساس این خبر همایش ادبی دو پنجره از سری برنامه های مدیریت آفرینش های ادبی ست که هر سال با هدف فراهم نمودن فرصت دیدار پدید آورندگان آثار ادبی و مخاطبین کودک ونوجوان همچنین ارتقاء دیدادبی و توسعه‌ی فرهنگ مطالعه در بین اعضا  اجرا می‌شود.

 طاهره ایبد، نویسنده‌ی کودک و نوجوان، متولد شب یلدای سال ۱۳۴۲ در شیراز است. رشته دانشگاهی وی کاردانی آموزش زبان انگلیسی است. حدود ۶۵ عنوان کتاب دارد که چهار تا آنها مجموعه داستان و رمان برای بزرگسالان است و بقیه، رمان و مجموعه داستان هایی برای کودک ونوجوان و خردسال است.

وی تاکنون برنده‌ی ۲۱ عنوان جایزه از جاهای مختلف شده است که یکی از آنها مربوط به مجموعه‌ی طنز “آقای چرخشی” است که برگزیده‌ی کتاب خانه‌ی مونیخ در سال۲۰۰۵ شده است.

از آثارتالیفی او می‌توان به “الم شنگه، دور گردون” ، “کاش آدم بزرگ‌ها نی نی شوند”، “شیشه‌های شکسته”، “خروس جنگی”، “باغچه توی گلدان”، “آخرین نامه”، “به هوای گل سرخ” و غیره اشاره کرد.

گفتنی است همایش ادبی دوپنجره در سال های گذشته با حضور چهره های برجسته ی  ادبی کشور از جمله، محمد جواد محقق، احمد خدا دوست و هوشنگ مرادی کرمانی و فرهاد حسن زاده برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =