برپایی همایش علمی قصه‌گویی

هم‌زمان با بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، همایش علمی«قصه‌گویی» با حضور مربیان کانون و جامعه دانشگاهی در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در این نشست هم‌اندیشی که روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۷ برگزار شد، فرهاد آقابیگی سرپرست معاونت فرهنگی کانون، قصه زندگی مردم ایران و جهان، غم‌ها و شادی‌هایشان را موضوع محوری بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون عنوان کرد و گفت: این رویداد فرهنگی و هنری با تفاوت‌هایی نسبت به دوره‌های پیشین در حالی منتشر شده است که شرکت‌کنندگان می‌توانند تجربه‌های قصه‌گویی خود را در سه بخش تخصصی (قصه‌گویی)، عمومی (فیلم ۹۰ ثانیه‌ای) و علمی (مقاله‌نویسی) محک بزنند و امیدواریم با استفاده از توان و پتانسیل علمی اساتید دانشگاهی بتوانیم این جشنواره را به یک جریان علمی تبدیل کنیم.   

در این جلسه مهری پریرخ استاد علم اطلاعات و واژه‌شناسی و مریم بردبار عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی از دانشگاه فردوسی، زهرا عباسی دبیر انجمن علمی ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) و حمیدرضا حافظیان مدیر امور پژوهشی دانشگاه فرهنگیان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در بخش علمی جشنواره، پیشنهاد دادند در سطح استان دبیر علمی داشته باشیم و از چکیده‌ مقالات ارسال شده به دبیرخانه کتابچه‌ای تهیه شود تا برای شرکت‌کنندگان به عنوان یک رزومه محسوب شود و این امر موجب ایجاد انگیزه در آنان شود.

همچنین مهری پریرخ استاد علم اطلاعات دانشگاه فردوسی برگزاری همایش علمی را در دانشگاه‌ها مثبت ارزیابی کرد و گفت: برپایی این همایش فرصت مناسبی برای ارائه و تبادل تجربیات مربیان کانون در حوزه قصه‌گویی براساس ساختار علمی فراهم می‌کند و این امر کمک شایانی به پژوهش‌های علمی در این حوزه خواهد کرد.

تعیین زمان مناسب برای ارائه مقالات با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها، هدایت گروه‌های علمی به سمت جشنواره قصه‌گویی، انجام تمهیدات لازم برای حضور حداکثری جامعه دانشگاهی و ارائه پایان‌نامه‌های دانشگاهی با موضوع قصه‌گویی از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.  

گفتنی است؛ محورهای موضوعی بخش علمی (مقاله‌نویسی) بیست و یکمین دوره این جشنواره به «دنیای مدرن، عصر ارتباطات و حیات قصه‌ها»، «قصه‌گویی، تجربه اجتماعی و روابط انسانی»، «قصه‌گویی، رسانه، مهارت‌های زندگی» و «قصه‌گویی، تنوع و تبادل فرهنگی» اختصاص یافته است.

بر همین اساس، شرکت‌کنندگان این بخش به نگارش مقاله‌های علمی پژوهشی، علمی ترویجی یا مروری، مطالعات موردی و تحلیلی انتقادی خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =