نمایش «او» تجربه‌ای متفاوت برای اجرا در کلاس‌های مدرسه

وحید خسروی با عرضه تکنیکی متفاوت از نمایش عروسکی سایه‌ای در نمایش «او» اثری را روی صحنه برده که دارای قابلیت اجرا در فضاهای کوچک مانند کلاس‌های مدارس، کتابخانه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و... است، روشی که به مکان خاص، امکانات و نفرات زیاد نیاز ندارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش در بخش تجربه‌ (نوآوری و تفاوت) هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک و در پلاتو مجموعه تئاترشهر اجرا شد.

نمایش «او» براساس کتابی به همین نام نوشته «محسن چینی‌فروشان» به نویسندگی و کارگردانی وحید خسروی در کانون استان کرمانشاه تولید شده است.

این نمایش به زبان ساده و کودکانه می‌خواهد وجود خدایی که قابل دیدن نیست را اثبات کند. همان‌طوری که ما خیلی از چیزها را نمی‌بینیم ولی وجود دارند؛ مثل هوای گرم و سرد، مثل باد. این‌ها دیده نمی‌شوند ولی چون حس‌شان می‌کنیم پس هستند.

در بخش تجربه این دوره از رویداد 10 نمایش عروسکی از تهران، 5 نمایش از شهرهای؛ کرج، کرمانشاه، آبادان، همدان و یزد و یک اثر از کشور فرانسه راه یافته بودند.

بر اساس این خبر، پویان پیره به عنوان عروسک‌ساز و وحید خسروی و پویان پیره به عنوان عروسک‌گردانان این نمایش هستند.

در عین حال، سامان احمدی ساخت انیمیشن، وحید خسروی ساخت و طراحی کلیپ و اجرا و سمیه قبادی صداپیشگی عروسک را بر عهده داشته‌اند.

از جمله روی‌کردهای بخش تجربه (تجربه، نوآوری و تفاوت)، تاکید بر نمایش‌های خلاقانه (که با شیوه‌های معمول نمایش عروسکی متفاوت است)، برخورد نوآورانه با عروسک، خلق شیوه‌های جدید نمایش‌گری عروسکی و تمرکز بر اجراهایی با مدت زمان کوتاه است.

در عین حال وحید خسروی در نمایش محیطی «زال و سیمرغ» به کارگردانی سعید ذبیحی نیز ایفای نقش می‌کند.

قرار است در مراسم پایانی این دوره از جشنواره نیز از وحید خسروی کارگردان نمایش «او» و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به عنوان یکی از فعالان تئاتر کودک و نوجوان قدردانی شود.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، با دبیری مرضیه برومند تا هفتم شهریور ۱۳۹۷ ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =