« یک روز رنگی» با اعضای فعال کانون تهران

اردوی یک‌روزه اعضای فعال دختر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، روز پنجم شهریور ۱۳۹۷ طی آیینی با حضور مدیرکل کانون استان در اردوگاه شهید باهنر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، این اردو با شرکت ۹۰ عضو فعال مراکز کانون استان، صبح روز دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷در اردوگاه شهید باهنر شهر تهران آغاز شد.

محمود سلیمانی در مراسم بدرقه اعضا شرکت‌کننده، با تأکید بر اهمیت نقش اردو در رشد فردی و اجتماعی نوجوانان گفت: ما به دلایل متعددی که امسال پیش‌آمده بود، ملزم به برگزاری اردو نبودیم، اما اجرای این برنامه را به دلیل اهداف ارزشمندی که دارد یک ضرورت می‌دانیم و اردوی امسال را به‌صورت دو اردوی یک‌روزه برای اعضای دختر و پسر برگزار می‌کنیم.

مدیرکل کانون استان افزود؛ اردو یکی از روزهای خوبی است که می‌توانید بر تجربیات خود  بیفزاید، پس تلاش کنید امروز در کنار هم یک روز به‌یادماندنی را به ثبت برسانید و از آن به‌عنوان یک فرصت استفاده کنید و در کنار هم خاطرات خوشی را رقم بزنید.

در ادامۀ این مراسم، فعالیت‌ها و برنامه‌های تدارک دیده‌شده اردوی « یک روز رنگی» توسط زهرا عبدالحی کارشناس اجرایی اردوی استانی به حاضران اعلام شد.

در این اردوی یک‌روزه که از ساعت ۸ تا ۱۶ عصر به اجرا درآمد، سه کارگاه با عناوین «مهارت‌های زندگی و بقا در طبیعت»، « کارگاه رنگ‌ها» و « کارگاه ریتم » در محوطه سبز اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

رضا صادقی، کوه‌نورد و طبیعت گرد در کارگاه «مهارت‌های زندگی و بقا در طبیعت»، ضمن پاسخ به سؤالات اعضا در رابطه با چگونگی کوه‌پیمایی به‌عنوان یک ورزش مفرح، آن‌ها را با شیوه‌های کاربردی برای سفر در طبیعت آشنا کرد.  

جهت‌یابی در طبیعت با استفاده از تنه درختان و سنگ‌هایی که در طبیعت وجود دارد، کوله‌بندی و چیدمان درست وسایل ضروری و حفظ آن‌ها، افروختن آتش در طبیعت و توجه به نکات ایمنی و حفظ آن در برابر باد و جلوگیری از گسترش آن در طبیعت از مواردی بود که در این کارگاه آموزش داده شد .

در بخش عملی این کارگاه، نیلوفر حیدری ساخت عینک و لیوان صحرایی را با استفاده از بطری پلاستیکی به اعضا آموزش داد.

بر اساس این گزارش در کارگاه ریتم، آرش لطفی مربی موسیقی کانون استان، ضمن بیان مباحثی پیرامون موسیقی و ریتم و اهمیت آن در زندگی، تلاش کرد اعضای شرکت‌کننده به فهم مطلوب از تعریف ریتم برسند.

وی در بخش عملی دو گونه ریتم ترکیبی و ساده را به اعضا آموزش داد و آن‌ها در قالب گروه‌های دو نفره با همراهی دو ساز کوبه‌ای و بادی ریتم‌های مختلف را تا ریتم نوع سوم تجربه کردند.

هم‌نوازی این گروه ۹۰ نفره، با استفاده از سازهای ابداعی و خلاق که توسط اعضا با دورریختنی‌ها و سنگ و چوب ساخته بودند، پایان بخش این کارگاه خوش‌آهنگ بود.

منیژه حاتمیان نیز در سه گروه مجزا، کارگاه رنگ‌ها و کشف اتفاقات رنگی را به اعضا آموزش داد.

گفتنی است اردوی یک‌روزه « یک روز رنگی» کانون استان تهران، روز پنجم شهریورماه ۱۳۹۷ با حضور نود عضو نوجوان دختر مراکز کانون استان در اردوگاه شهید باهنر شهر تهران برگزار شد. این اردو قرار است روز هفتم شهریور نیز برای اعضای پسر در همین اردوگاه برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =