دیوارهای این خانه‌ها حرف می‌زنند

می‌رویم، ساده و بی قرار، دیدار کسانی که سال‌هاست هر غروب، خانه‌هایشان میزبان دلتنگی است.خانه‌هایی ساده و صمیمی، با دیوارهای قدیمی، دیوارهایی که یک دنیا حرف دارند،حرف‌هایی از جنس عشق و ایثار،حرف‌هایی از خاطرات شمشادهای خفته در خاک، آری این جا دیوارها هم حرف می‌زنند...

ظاهر خانه‌ها ساده است و صمیمی، خشت به خشت  این خانه، خاطرات عظیمی را در خود جای داده‌اند، دیوارها که مزین شده‌اند به قاب عکس بهشتی شهدا، حرف‌ها را بازگو می‌کنند، بدون واژه ساده و صمیمی

مسئولان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، همگام با سایر مسئولان استان، به منازل شهدا می‌روند تا مقدمات لازم  را برای برگزاری کنگره‌ی عظیم شهدای استان البرز که قرار است در 6مهر 1397،  برگزار شود،آماده کنند.

خانه اول خانه‌ی شهید «حسین شهبازی» است، یکی از دلاور مردان آذری زبان ساکن کرج که پدر و مادر بیمارش از خاطرات او می‌گویندو خواهر مهربانش زینب گونه در حالی که داغ برادر شهید را به دوش می‌کشد، با مهر پرستار خانواده شده است.

خانه دوم، منزل شهید «مرتضی علیا » اهل طالقان است، او فرزند سوم خانواده بوده و در 21 سالگی در منطقه«حاج عمران»، به شهادت رسیده است .

مادرش هنوز هم هر صبح،  با دستان چروکیده  قاب عکس شهید عزیزش را روی دیوار لمس کرده  و با عکس لبخند به لب  او ، درد دل می کند.

محترم مقیمی، مادر شهید، از روزهای پر التهاب جنگ می‌گوید.

از روزی که پسرش و بقیه دوستان هم سن و سال  او،  به جبهه اعزام شدند، از شب‌های احیایی که مرتضی دوست داشت در مراسمش شرکت کند و از احیای مقدسی که جبهه برای او رقم زده بود.

آری این دیوارها سال‌هاست، نجیب و ساکت، تمام لحظه‌های انتظار، عشق و ایثار را در خود جای داده‌اند و امروز، قاب‌هایی که  در ظاهر عکسند و در باطن یک‌ دنیاحرف، آن ها را مزین کرده اند.

مدیرکل، معاون فرهنگی و کارشناسان کانون به همراه نماینده بنیاد شهید استان، با حضور در این خانه‌های پرنور، ضمن اشاره به عظمت ایثار از خانواده های شهدای گرانقدر تجلیل می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =