ضرورت یادگیری مهارت‌های زندگی برای تحکیم بنیان خانواده

اردوی یک روزه اعضا و اولیای کانونی با محوریت تمرین مهارت‌های زندگی به میزبانی مرکز فرهنگی‌هنری شماره سه کانون گرگان در پارک جنگلی النگدره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان و به گفته‌ی سکینه بشارت‌نیا مربی‌مسئول مرکز شماره ۳ کانون گرگان در این اردو آموزشی‌تفریحی که با حضور ۴۰ نفر از نمایندگان اعضای فعال کانون و همراهی مادران‌شان با هدف تمرین مهارت‌های زندگی، درس زندگی گروهی، تقویت فضای هم‌دلی و  همکاری، آشنایی با آداب زندگی در طبیعت، تقویت حس مسوولیت‌پذیری و آشنایی با آداب و احکام اسلامی برگزار شد، اعضا و مادران با شرکت در کارگاه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی یک روز خاطره‌انگیز را تجربه کردند.

در این اردو که از همان ابتدا با بحث آموزش و مهارت‌افزایی بواسطه تزئین سفره‌های صبحانه توسط اعضا و مادران و صرف یک صبحانه سالم در دامن طبیعت آغاز شد، نشست‌ها و کارگاه‌هایی با موضوع مهارت‌های ده‌گانه رفتاری ویژه اعضا و مادران به اجرا درآمد.

در بخشی از این کارگاه‌ها، حجت الاسلام‌والمسلمین شیخی با بیان چگونگی رفتار اعضای خانواده با یک‌دیگر در ایجاد یک رابطه‌ی عمیق و ماندگار، پیرامون مهارت‌های اساسی در تصمیم‌گیری، حل مسئله، تفکر خلاق و نقاد، خودآگاهی، مقابله با هیجان و استرس با فرزندان و والدین به گفت‌وگو پرداخت.

برپایی کارگاه آموزشی آشنایی نوجوانان با احکام اسلامی، توجه به محیط زیست و پرندگان و تفکیک عملی زباله‌های خشک و تر در قالب کارگاه محیط زیست و انجام بازی‌های بومی و محلی با هدف فراهم‌سازی نشاط جمعی از جمله دوز، توپ و طناب و راه رفتن با قوطی از دیگر برنامه‌های آموزشی‌تفریحی این اردوی یک‌روزه بود.

 هم‌چنین در بخش پایانی اردو، ضمن تشریح بخش ویژه‌ی۹۰ ثانیه‌ای بیست‌یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برای حاضران، دو عضو فعال مرکز به اجرای استنداپ کمدی پرداخته و از ریحانه تاتاری به عنوان یکی از اعضای فعال کارگاه‌های هنری مرکز شماره ۳ کانون گرگان تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =