ایجاد نگاه تازه در شعر نوجوان ضروری است

شاعر کودک و نوجوان در نشست ادبی دوپنجره کانون در تبریز بر ایجاد نگاهی جدید در شعر نوجوان و ضرورت طرح نیازهای آن‌ها در قالب شعر یا رمان تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کمال شفیعی که به منظور شرکت در نشست ادبی دوپنجره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود با تاکید بر این مطلب گفت: شاعران و نویسندگان باید تلاش کنند دغدغه‌ها و نیازهای امروز نوجوانان را در قالب‌های مختلف ادبی از قبیل: رمان، شعر، داستان و... بیان کنند.

در این برنامه ادبی هم‌چنین جمعی از اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، کتاب «چتری از پرنده» سروده شفیعی را در حضور خود او نقد و بررسی کردند.

طرح پرسش و نظرها در مورد کتاب «چتری از پرنده» از سوی نوجوانان، خوانش آثارشان و پاسخ‌گویی و بیان دیدگاه‌های شاعر از بخش‌های مختلف این نشست ادبی بود.

هم‌چنین در ابتدای این نشست علی بینش معاون فرهنگی کانون استان آذربایجان شرقی هدف از برگزاری برنامه ادبی « دو پنجره» را ایجاد فرصت تبادل تجربه‌ها و شنیدن نظرها و پیشنهادهای نوجوانان از سوی نویسندگان و شاعران ادبیات کودک و نوجوان عنوان کرد و حضور کمال شفیعی را فرصتی ارزش‌مند برای تحقق این موضوع دانست.

نشست ادبی دوپنجره روز هفتم شهریور1397 در مجتمع کانون تبریز برگزار شد و در پایان کمال شفیعی به همراه نوجوانان نهالی را به عنوان یادبود در فضای سبز این مجتمع کاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =