دریچه‌ای از هنر اعضای کانون تهران به روی مخاطبان گشوده شد

صبح روز شنبه دهم شهریورماه ۱۳۹۷ ، هجدهمین نمایشگاه هنرهای تجسمی اعضای کودک و نوجوان کانون استان تهران با حضور مدیرکل و جمعی از معاونان و کارشناسان در نگارخانه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری افتتاح شد.

به گزاش روابط  عمومی اداره کل کنون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این مراسم، محمود سلیمانی ضمن ابراز خرسندی از برپایی این نمایشگاه با آثار برجسته و خلاق اعضای مراکز گفت: یکی از شاخصه‌هایی که در ارتباط با تولید آثار فرهنگی مطرح می‌شود، انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر است که در آثار هنری اعضا این موضوع مشاهده می‌شود.

مدیرکل استان با تأکید بر حفظ بنیان خانواده به‌عنوان مهم‌ترین رسالت فرهنگی و هنری کانون گفت: مهم‌ترین رسالت این جشنواره که در قالب مسابقه هنرهای تجسمی به اعضا عرضه شد، فرهنگ‌سازی درزمینهٔ حفظ نهاد خانواده و ارکان آن است که با توجه به عواملی که امروز این نهاد زیرساختی را مورد تهدید قرار داده است، می‌بایست به صیانت از آن با شیوه‌ها و ابزارهای فرهنگی و هنری پرداخت.

وی همچنین افزود؛ آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌شده، نشانگر توجه اعضا به این نهاد مقدس و ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اعضای کانون نیاز به آشنایی و آگاهی از فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی دارند که نقش مربیان در این فرایند قابل‌توجه و اساسی است، همچنین بچه‌ها با حضور در کارگاه‌های فرهنگی هنری و صرف اوقات فراغت در این فعالیت‌ها کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

در بخش دیگری از آیین افتتاح این نمایشگاه مژگان خلیل پور رئیس گروه فرهنگی اداره کل آفرینش‌های فرهنگی ضمن ابراز خشنودی از برپایی این نمایشگاه بر اهمیت نقش مربیان در هدایت اعضا در آفرینش آثار خلاق و دارای اندیشه و تفکر تأکید کرد و نقش کارشناسان واحد هنری را در ساماندهی و جهت دادن به فعالیت‌های  هنری مراکز مثبت ارزیابی کرد.

همچنین مامک یحیی پور رئیس گروه هنرهای تجسمی اداره کل  آفرینش‌های هنری و ادبی و دیگر میهمان این مراسم، از پویایی واحد هنری کانون تهران و وجود مربیان علاقه‌مند در مراکز قدردانی کرد.

در این مراسم معاون اداری مالی و کارشناسان واحدهای مختلف کانون تهران، رئیس گروه فرهنگی اداره کل آفرینش‌های هنری کانون، کارشناس نمایش عروسکی اداره کل آفرینش‌های هنری نیز حضورداشته و  آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه را مورد  بازدید قراردادند.

مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هم‌زمان با اختتامیه جشنواره هنرهای نمایشی عصر روز سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۷ در سالن غدیر برگزار خواهد شد که در این برنامه از برگزیدگان در سه بخش نقاشی، سفال و خوشنویسی تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =