کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ظرفیت حوزه در امور تربیتی استفاده کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با ایشان گفت: مراکز حوزوی تحقیقاتی در این زمینه انجام داده که پاسخگوی سؤالات روز درباره کودک و نوجوان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم و به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم و مدیر کانون‌های زبان استان قم، گفت: امیدوارم به برکت عید سعید غدیر خدای تبارک و تعالی ابواب هدایت را برای همه به ویژه مردم ایران و شیعیان بیشتر باز کند و مشکلات فرهنگی و مشکلات اقتصادی برطرف شود.

حسن ندافی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی تا زمان حل نشدن مشکلات فرهنگی ادامه دارد گفت: نیاز مبرم کودک و نوجوان جامعه امروز به ارزش‌های دینی و اسلامی، بیش از پیش احساس می‌شود و قم با جایگاه ویژه‌ای که در کشور دارد باید از این فضای بی‌بدیل و ممتاز برای ساختن نسل‌های آینده بهره‌مند شود که این مهم بدون استفاده از رهنمودها و سفارشات پدرانه و مشفقانه‌ی علما و بزرگان و مراجع دینی حوزه‌ی علمیه به سرانجام نخواهد رسید.

آیت الله فاضل لنکرانی پس از شنیدن معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آشنایی با فعالیت‌های آن و همچنین موفقیت‌های استانی این اداره کل از زبان مدیرکل کانون، با بیان این که اساس تربیت را اسلام از کودکی آغاز میکند، گفت: اگر در جهات علمی، معنوی، اخلاقی و تربیتی برنامه‌ریزی دقیق برای کودکان داشته باشیم، آینده‌ محکم و مطمئنی خواهند داشت.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) درباره تربیت کودک، بیان کرد: مفصل‌ترین تحقیق در دنیای اسلام، نه فقط در حوزه شیعه بلکه در دنیای اسلام در احکام کودک را ما داریم و در مرکز فقهی راجع به احکام کودک، هشت جلد 600 صفحه‌ای تألیف شده که بزرگ‌ترین دایرة المعارف کودک است؛ دایرة المعارف از جهت دینی، فقهی و تربیتی است که تمام احکام مربوط به کودکان آنجا مطرح شده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این که هیچ دینی مثل اسلام نسبت به کودک توجه نکرده است، گفت: متأسفانه ما از این سرمایه‌ اصلی غافل هستیم از این رو مسؤولان دولت نظام جمهوری اسلامی و به ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید برنامه‌ی مدوّنی را به خانواده‌ها بدهند و همانطور که هر کسی که خدا به او بچه مییدهد اداره ثبت احوال به او شناسنامه میدهد در کنارش این برنامه و روش تربیتی را به او بدهند.

آیت الله فاضل لنکرانی بر ضرورت توجه به آموزه های دینی در زمینه قبل و بعد از ازدواج تأکید کرد و افزود: پدر و مادر اگر مطابق با دستورات دینی عمل کنند بسیاری از مشکلات برطرف می شود و این امر مستلزم این است که این آموزش ها در اختیار آنها قرار بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید از ظرفیت حوزه علمیه در زمینه تربیت کودک و نوجوان استفاده کند، ابراز کرد: به فضل الهی بعد از انقلاب مراکز حوزوی خوبی تشکیل شده و این مراکز تحقیقاتی دارند که سؤالهای روز درباره کودک و نوجوان را پاسخ میدهند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با دعوت از علمای حوزه علمیه مشکلات و معضلات تربیتی کودکان را شناسایی و برای حل آنها برنامه ریزی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =