استقبال خانواده‌های کرمانشاهی از پویش «فصل گرم کتاب»

«فرانک گلشن پور»، کارشناس فرهنگی و مسوول اجرای «پویش فصل گرم کتاب» در مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در گفت و گو با روابط عمومی کانون استان به تشریح فعالیت‌های این طرح در مراکز کانون استان کرمانشاه پرداخت.

گفت و گو با «فرانک گلشن پور»، کارشناس فرهنگی و مسوول اجرای «پویش فصل گرم کتاب» در مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه

- فرآیند پویش در استان کرمانشاه چگونه آغاز شد؟

پس از رسیدن شیوه نامه پویش و تشکیل شورای فرهنگی با این موضوع، با توجه به ظرفیت استان تصمیم برآن شد که 6 ایستگاه "فصل گرم کتاب " در شهرستان های استان برپا شود. ضمن تماس با مراکز مختلف، چند مرکز از اجرای این برنامه استقبال کردند. با ارسال شیوه نامه و نرم افزار ثبت فعالیت‌های ایستگاه برای آنان راهنمایی‌های لازم در مورد کیفیت برنامه‌ها و توضیح شیوه‌نامه و پاسخ به سؤالات انجام شد. سپس معرفی مربیان همکار با تکمیل شش فرم ویژه ایستگاه‌های «پویشفصل گرم کتاب» و ارسال آن به ستاد صورت گرفت .

- فعالیت ایستگاه‌های پویش فصل گرم کتاب از چه زمانی شروع شد؟

این ایستگاه‌ها از تاریخ 16مردادماه 1397در شهرستان‌های کرمانشاه، کنگاور، سنقروکلیایی، سرپل ذهاب، گهواره وعشایر ماهیدشت ( توسط واحد سیار روستایی) برپا شد. برنامه‌های مختلف در هر یک از ایستگاه‌های 6 گانه ،هفته‌ای یک بار و در مناطق پرجمعیت و محروم و در فضای آزاد اجرا می‌شود.

- چه برنامه‌هایی در این ایبستگاه‌ها انجام می‌شود؟

برنامه‌های جذابی مثل کتاب‌خوانی و ترویج آن، بلندخوانی کتاب، اهدای کتاب، مسابقه‌های شاد، قصه‌گویی، کار با سفال، کاردستی و کاغذ و تا، معرفی کتاب،... توسط کودکان و نوجوانان، والدین، بزرگسالان و اجرای برنامه "دو دقیقه کتاب "و تهیه فیلم از این برنامه‌ها جهت ارسال به رسانه سروش fasleketab )@)و شبکه اجتماعی "بله"، معرفی کانون و فعالیت‌های آن، تهیه کارت تخفیف شهریه عضویت وارائه این کارت‌ها به داوطلبان عضویت در این ایستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

- استقبال از این برنامه‌ها چطور بوده است؟

استقبال عموم مردم اعم از کودکان و نوجوانان، والدین آنها و بزرگسالان از پیر و جوان،...بسیار غیرقابل پیش‌بینی بود. هر روز بر تعداد شرکت‌کنندگان در برنامه‌های ایستگاه افزوده می‌شود. مربیان فعال که با این استقبال روزافزون مواجه می‌شوند، بر ایجاد تنوع وافزایش تعداد برنامه‌ها و خلاقیت و نوآوری درآن تلاش می‌کنند. در جریان فرآیند اجرای این برنامه مشخص شد که عموم مردم تشنه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی از این دست هستند. حضور بیش از 100 نفر در برنامه‌های اغلب ایستگاه‌ها و تداوم حضور آنان، خود نشانگر این مهم می‌باشد . امیدواریم که فعالیت‌های مختلف و پرمحتوای این برنامه در آشنایی هرچه بیشتر مردم با کانون و فعالیت‌هایش، ترویج کتابخوانی، جذب عضو و ارتقای فرهنگ جامعه تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =