کد خبر: 281194
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
برگزاری اولین جلسه کمیته حقوق کودک سال 1397 در کانون خوزستان

اولین جلسه کمیته حقوق کودک سال 1397 صبح امروز به ریاست سرپرست امور زنان و خانواده استانداری خوزستان و با حضور اعضا در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، در اولین جلسه کمیته حقوق کودک استان خوزستان «روش‌های فرزند پروری در عصر رسانه» بررسی شد.

در این جلسه که سرپرست امور زنان و خانواده استانداری خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و برخی اعضا این کمیته حضور داشتند «روش‌های فرزند پروری در عصر رسانه» با دعوت از حجت‌الاسلام روحانی نژاد مدرس رسانه بررسی شد.

روحانی نژاد با اشاره به این‌که فضای مجازی و رسانه‌ها عضوی از خانواده‌های شده‌اند گفت: در عصر حاضر جدا شدن خانواده‌ها از یکدیگر برای تحصیل، مسافرت، کار و ... امری است که به سهولت انجام می‌شود اما امروز روز با پیشرفت تکنولوژی و تجمیع چند رسانه در تلفن همراه جدا شدن افراد از این وسیله بسیار سخت و در برخی موارد با ایجاد اختلال در افراد همراه است.

وی ترس جدا شدن از تلفن همراه (نومو فوبیا) را جدیدترین اختلال در بین افراد استفاده کننده از آن دانست و افزود: آمارهای تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد 61 درصد از پسران و 71 درصد از دختران دارای تلفن همراه از بی موبایلی ترس دارند.

این مدرس رسانه تأکید کرد: برای غلبه بر این مهم باید فرهنگ‌سازی شود دارندگان موبایل همه موارد شخصی خود را در تلفن همراهشان قرار ندهند.

روحانی نژاد یکی دیگر از عوارض استفاده نادرست از تلفن همراه را عوارض و بیماری‌های ناشی از آن دانست و توضیح داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته گوشی‌های تلفن همراه یکی از آلوده‌ترین وسایل مورد استفاده انسان‌ها هستند که باید به این مورد مهم نیز توجه شود.

وی عوارض بینایی یا همان سندروم cvs را یکی دیگر از عوارض شایع مهم استفاده از موبایل عنوان کرد و گفت: خشکی چشم، سردرد، تاربینی و نزدیک‌بینی از عارضه‌های ناشی از استفاده نادرست از این وسیله است.

این مدرس در بخش دیگری از سخنان خود وی افزایش استفاده از موبایل، تبلت و رایانه در کنار مدت زمان حضور فرزندان در اینترنت و آسیب‌های ناشی از آن نظیر معضلات اخلاقی و رفتاری، افت تحصیلی و نقض حریم خصوصی خانواده‌ها در فضای مجازی را یکی از دغدغه‌های والدین و فعالین امر تربیت و آموزش برشمرد و تأکید کرد: راه‌حل مقابله با این آسیب‌ها افزایش سواد رسانه‌ای در کودکان است و باید در این زمینه دستگاه‌های متولی به آن توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است: اولین جلسه کمیته حقوق کودک سال 1397 روز یک‌شنبه به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و محل سالن اجتماعات مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =