من همیشه در اشعارم به دنبال کشف‌های تازه هستم

شاعر کودک و نوجوان در میان بچه‌های عضو مراکز قروه و سریش آباد گفت:من همیشه در اشعارم به دنبال کشف‌های تازه هستم و اگر دنبال حرف‌های تازه نباشم به دستاورد تازه ای نمی رسم و شعر باید کاربری تازه داشته باشد و ذهن مخاطب را به چالش بکشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، غلامرضا بکتاش در نشست ادبی دو پنجره کانون قروه در استان کردستان که به منظور نقد و بررسی کتاب «رونویسی از بهار» برپا شد با تاکید بر این موضوع گفت:برای شعر سرودن باید نگاه نویسنده با دیگر افراد متفاوت باشد و شما باید هر آنچه را که در کلام عموم مردم رایج است را کنار بگذارید چرا که در شعر باید چیزی بگوییم که دیگران نمی‌دانند.

بکتاش در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای کانون یادآور شد: رعایت وزن یک دست‌انداز بزرگ برای بچه‌هایی است که شروع به نوشتن کرده‌اند، شما وزن و قافیه را در نظر نگیرید و آن‌چه را که در ذهن دارید بر روی کاغذ بیاورید ولی حتما از واژه‌های خلاقانه استفاده کنید .

این شاعر کودک و نوجوان به نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی توصیه کرد نگاه‌ متفاوت‌تر و تازه به پدیده ها و محیط اطراف خود داشته باشید .

وی در ادامه افزود:من کودک را دست کم نمیگیرم کودکانی موفق می شوند که بیشتر ازسنشان بدانند من دوست دارم مخاطبانم را جدی بگیرم و یک و سر و گردن آنها را از اشعارم بالاتر میگیرم .

این شاعر کودک و نوجوان در ادامه به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در برنامه ادبی دوپنجره توصیه کرد:هر کتابی که در کانون دوست داشتید را بخوانید و به گروه سنی اهمیت ندهید و سعی کنید در زندگی عقب نمانید همیشه از خودتان سه قدم جلوتر باشید.

غلامرضا بکتاش مربی و شاعر نام آشنای کانون گفت: من یک کانونی و مربی فرهنگی ام و سال هاست که با اعضا در زمینه ها و قالب های مختلف ادبی و فرهنگی کار می کنم. سالهاست که در مجموعه ی کانون حضور دارم و از این که در خدمت اعضا هستم، بسیار خوشحالم و تاکنون ده ها عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان سروده و منتشر کرده ام و از این که در میان بچه ها و اعضایی که کتاب مرا خوانده اند هستم، بسیار خوشحالم.

هم‌چنین در ابتدای این نشست سهیلا شیخی مدیر کل کانون استان کردستان در سخنانی گفت:برنامه دو پنجره کمی متفاوت تر و تخصصی تر تز دیگر برنامه های کانون می باشد چرا که اعضا فعال ادبی که خود در ابتدای راه نوشتن هستند در این برنامه حضور می یابند و از نزدیک با نویسنده آشنا می شوند و به نقد و بررسی اثر نوسنده می پردازند .

وی در ادامه تاکید کرد:امیدوارم این برنامه ها راه را برای رشد و تعالی اعضا در زمینه های فرهنگی،هنری و ادبی هموارتر کند .

شیخی برگزاری برنامه ادبی دوپنجره را راهی برای قوی تر کردن اعضا از لحاظ ادبی دانست و گفت:بچه های حاضر در جمع از نظر ادبی قوی هستند و این برنامه ها فرصت مناسبی است که از نزدیک با نویسنده یا شاعر آشنا شوید، ایده بگیرید ، ایده بدهید ،صحبت کنید ، نقد کنید و با حضور در چنین برنامه‌هایی توانایی نقد در شما کودکان و نوجوانان رشد پیدا می‌کند .

مدیر کل کانون استان کردستان افزود:قطعاَ نگاه شما خاص و ویژه است و دیدگاه شما برای شاعران و نویسندگان مهم و تاثیرگذار می باشد .

در ادامه اعضا از تشبیه های اشعار کتاب رونویسی از بهار حرف زدند و گروه سنی اشعار را بالاتر از گروه سنی کتاب می دانستند.

طرح پرسش و نظرها در مورد کتاب «رونویسی از بهار » از سوی نوجوانان، خوانش آثارشان و پاسخ‌گویی و بیان دیدگاه‌های شاعر و اجرای نمایش چمچه‌گلین از بخش‌های مختلف این نشست ادبی بود.

شایان ذکر است، نشست ادبی دوپنجره روزسیزدهم شهریور1397 با حضور اعضا نوجوان مرکز قروه و سریش آباد در مرکز فرهنگی هنری قروه برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =