کارگاه آموزشی باشگاه‌های کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری جیرفت برپا شد

فعالان حوزه‌ی کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با حضور در دوره‌ی آموزشی مبانی صحیح ترویج فرهنگ مطالعه را فرا گرفتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، این کارگاه آموزشی طی ۲ روز با هدف فعال‌سازی باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان وترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه با حضور ۶۰ مربی فعال در این حوزه به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جیرفت برگزارشد.

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی عنوان طرحی است که با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سراسر کشور در حال انجام است و همه‌ی  رده‌های سنی کودک و نوجوان از پیش دبستانی تا مقطع متوسطه را دربرمی‌گیرد.

بنا بر این گزارش، فعالان حوزه‌ی کتاب‌خوانی در جنوب استان کرمان اصول و مبانی صحیح ترویج فرهنگ مطالعه، ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان برای فعالیت گروهی در این زمینه ، تقویت فرهنگ گفت‌وگو ، مهارت بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان را با حضور شکوفه صمدی و احمد شهدادی ۲ مدرس این دوره، آموزش دیدند.

در این کارگاه آموزشی همچنین بازی‌های بومی و محلی جنوب کرمان توسط مربیان و شرکت کنندگان معرفی شد، مانند بازی «مجولا »که در مناطق جنوب کرمان مرسوم است و وسیله اصلی بازی استخوان دست یا پای گوسفند ذبح شده است که به اصطلاح محلی به آن« استک» می گویند و به جهت بهتر دیده شدن رنگ سفید آن بازی حتما باید در شب انجام شود.

قابل ذکر است در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، تسهیلگران  برای تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی آموزش خواهند دید و سپس با حضور تعدادی از اعضای کتابخوان کودک و نوجوان یک باشگاه تشکیل می‌شود که زیر نظر مربی به خواندن کتاب‌های داستانی، بحث و تبادل‌نظر در مورد آن و انتخاب بهترین کتاب ‌خوانده‌شده، می‌پردازند.

کارگاه آموزشی باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدهای ‌کودک‌، بهزیستی،کتابخانه‌های عمومی،ادارات ارشاد اسلامی شهرستان‌های جنوب و دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان جیرفت برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =