کد خبر: 281381
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
بازدید 659
قصه ها پیام خداوند را منتقل می کنند

اولین نشست هم اندیشی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور هنرمندان، خبرنگاران و فرهیختگان استان بوشهر به منظور بهره مندی از ایده های ناب و اندیشه های افراد با تجربه و آگاه در زمینه های مختلف هنری و فرهنگی در مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون بوشهر : صبح امروز 18 شهریور ماه 1397 اهالی فرهنگ ، هنر و مطبوعات در نشستی صیمیانه به گفتگو و تبادل نظر درباره بیست و یکیمن جشنواره بین المللی قصه گویی پرداختند.

زهره عالی نسب مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر بیان کرد:قصه گویی به عنوان یک فعالیت فرهنگی با محوریت کاربردی در شناخت ، توسعه و ترویج فرهنگ ، آداب و رسوم و حتی مذهب آن سرزمین سازگاری کرده اند.

وی افزود:بسیاری از قصه ها میان ملل مختلف مشترک هستند؛ زیرا خاستگاه آرمان ها و آرزوهای بشر مشترک است و این خاستگاه ها بین بشر از هر رنگ ، نژاد ، زبان و مذهب وجود دارد و همین باعث شباهت بسیاری از قصه ها و افسانه های مشترک در میان سرزمین هایی شده است که بسیار از هم دور و بیگانه بوده اند.

عالی نسب از هنرمندان ، فرهیختگان و خبرنگاران بوشهری دعوت کرد تا در این رویداد بزرگ فرهنگی و هم راستا با سراسر استان ها در مراحل پیش مقدماتی این جشنواره مشارکت و همکاری های لازم را با کانون پرورش فکری در جهت ترغیب و توجیه مردم برای حضور در این مراسم؛ با توجه به ظرفیت های هنری و فرهنگی استان و با استفاده از نمادهای فرهنگی ویژگی های بومی و سنتی دیار جنوب در بخش های مختلف این جشنواره و به ویژه بخش 90 ثانیه ای داشته باشند.

لازم به ذکر است:در پایان این مراسم مهمانان پس از گفتگو و ارائه پیشنهادات و وارد کردن پاره ای انتقادات به تماشای نمونه فیلم های 90 ثانیه ای و تیزر اصلی این جشنواره در سالن سینما کانون نشستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =