روند شرکت در بیست‌و یکمین جشنواره قصه‌گویی تشریح شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کرمان در نشست رسانه‌ای به تشریح روند ثبت‌نام و شرکت در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پرداخت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان،روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قصه گویی پیشینه تاریخی بزرگی دارد افزود: قصه، قدمت و جایگاه مهمی میان همه اقوام دارد وخداوند نیز در قرآن  بسیاری از نکات تربیتی را از طریق قصه به بشر آموخته است.

روحی افزود: از لحاظ آموزشی نیز قصه نقش بسزایی دارد و علاوه بر اینکه مهارت است، اثرات مثبتی در رشد فکری و روانی بچه ها و هم ترویج کتاب‌خوانی در میان آنان است و بچه ها را علاقه مند می کند؛ ضمن اینکه خواندن و تعریف قصه باعث خلاقیت و آشنایی کودکان با آواها و کلمات و آموزش غیرمستقیم دستور زبان است.

وی عنوان کرد: قصه بسیاری از مهارت‌های زندگی را آموزش و به بچه ها خوب دیدن و خوب شنیدن را می آموزد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کرمان با اشاره به این‌که جشنواره بیست و یکم در یلدای سال جاری در تهران با حضورقصه‌گویان برتر از استان‌های مختلف و قصه‌گویان بخش بین‌الملل رگزار می‌شود، گفت: پیش از آن نیز این جشنواره  در سطوح استانی، منطقه ای اجرا خواهد شد.

 این مسوول خاطرنشان کرد: کرمان از دو سال گذشته در سطح ملی جشنواره هم نماینده و هم رتبه های خوبی داشته  است و در سال جاری نیز بر توسعه و ترویج قصه گویی تاکید شده تا مشارکت مردم را در این مهم داشته باشیم.

روحی با بیان این‌که شعار بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در سال جاری 'خوب زندگی کردن' است، افزود: خوب زندگی کردن تمرین می خواهد و محور جشنواره نیز قصه زندگی افراد است.

وی تصریح کرد: این جشنواره در بخش های تخصصی (قصه گویی کلاسیک و خلاق)، علمی (مقالات) و عمومی (فیلم های ۹۰ ثانیه ای) برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان اعلام کرد: مهلت ثبت نام و ارسال اثر ۲۵ شهریوراست و علاقه‌مندان می‌توانند در سایت جشنواره به نشانی www.kanoonfest.irآثار خود را ارسال کنند و بخش استانی را در صددیم بعد از محرم و صفر و یا همزمان با تولد امام کاظم در ۲۱ و ۲۲ مهر برگزار کنیم.

روحی با اشاره به این‌که رشید صالحی، عبدالرضا قراری و فاطمه جعفرزاده داوری بخش استانی را برعهده دارند، گفت: برای افزایش توانمندی قصه‌گویان، دوره‌های آموزشی در سطح استان برگزارمی‌شود.

گفتنی است، ۵ نفر از مرحله استانی به مرحله منطقه ای و از این مرحله نیز ۵ نفر به مرحله ملی و در نهایت سه نفر در مرحله ملی برگزیده می شوند؛ مرحله منطقه ای با حضور استان های کرمان، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

بیست و یکمین جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با شب یلدا ۱۳۹۷ برگزار می‌ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =